Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

Citroëny C-Elysée WTCC zaútočí na Nürburgringu a Nordschleife

K pátému dějství mistrovství světa FIA World Touring Car míří José María López a Yvan Muller na legendární Nürburgring. Po loňském vítězství hodlají piloti Citroën Total své výkony na Nordschleife zopakovat.

Už od svého prvního zařazení do programu FIA WTCC se Nürburgring zařadil mezi nejprestižnější události sezony. Celkem 25,378 km dlouhá trat s 64 zatáčkami kombinující okruh Grand Prix s Nordschleife je nabitá superlativy.  Celý okruh se dá zajet pod devět minut s 68 procenty jízdy na plný plyn a při 79 řazeních. Maximální rychlost může přesáhnout 260 km za hodinu a je tak nejvyšší, jaké se dá docílit za celou sezonu. Nejvyšší průměrnou rychlost tu z loňské kvalifikace drží Pechito López - 176 km za hodinu, což je ostatně také rekord této disciplíny.

„Kvůli tomu se sem jezdí, dlouhé rovné úseky Nürburgringu, které mají stejnou délku jako celý okruh v Marrákéši, na kterém jsme startovali před dvěma týdny,“ vysvětluje Yvan Muller. „Říká se, že k tomu, abyste opravdu poznali Nordschleife, musíte absolvovat aspoň 100 kol. Ale nejsem úplně přesvědčený, že se takový okruh dá někdy zcela poznat. Musíte nalézt ideální kompromis mezi rizikem a časem, který můžete zajet. Především se člověk musí zaměřit na velké zatáčky, které směřují na dlouhé rovné úseky. Pokud sundáte lehce nohu z plynu v místech, kde byste měli jet naplno, můžete ztratit celé sekundy!“

„Okruh je to fantastický. Pro mě je to nejdůležitější závod za celý rok spolu s mým domácím podnikem v Argentině,“ říká José María López. „Nemám mnoho zkušeností s řízením rally aut, ale myslím si, že pocity mohou být dost podobné. Jste házeni ze strany na stranu a vaše auto poskakuje nahoru dolů...a ještě jste pořád na dráze. Přezdívá se tomu "zelené peklo", a je to fakt. Každé kolo trvá přes osm minut a člověk si nemůže vydechnout ani na okamžik.  Moje nejoblíbenější část je závěrečná sekce. Na posledních kilometrech jsou zatáčky plynulé a poznáte, jak dobré jedete kolo. Při volných a kvalifikačních jízdách se v těchto pasážích můžete uvolnit poněkud více. To ale určitě ne v případě samotných závodů, protože slipstreaming nabízí ohromné příležitosti k předjíždění.“
Loni tu byl nejlepší Pechito. Zajistil si pole position za čas 8:37,327 min. a vyhrál za volantem C-Elysée WTCC číslo 37 první závod, aby ve druhém závodě dojel druhý hned za týmovým kolegou  Yvanem Mullerem.

„Vítězství mě tehdy překvapilo, protože jsem opravdu necítil, že bych našel ideální stopu na okruhu,“ připouští Yvan. „Moje jistota rostla kolo od kola a pilotování na Nordschleife je pro mě nyní potěšením. Vrátil jsem se sem před několika týdny na jeden den a mohl jsem se tak zase dostat do správného rytmu. To je důležité, protože největší prostor pro zlepšení je právě v řízení.“

„Je to tak trochu městský okruh: postupně si budujete sebedůvěru,“ souhlasí José María López. „Udělali jsme hodně práce na trenažéru Citroën Racing, během celého dne jsem absolvoval kolem třiceti kol. Loni jsme měli auta dobře nastavená, ale naši inženýři nezaháleli a zkoušejí další vylepšení. Znovu povezeme maximální možnou přítěž 80 kg. Vzhledem k tomu, že zde není tolik pomalejších zatáček, váha nás bude omezovat trochu méně než jinde. N druhou stranu se budeme muset vyrovnávat se setrvačností v dlouhých zatáčkách.“

Citroën jde do 5. podniku sezony s náskokem 39 bodů v Poháru konstruktérů. Také José María López vede v pořadí pilotů o 14 bodů, Yvan Muller je na 6. pozici.

Vzhledem k výjimečnému charakteru okruhu má i celý podnik odlišný formát oproti jiným startům. Tři volné tréninky mají každý prodlouženou dobu na jednu hodinu ovšem bez možnosti tankování. Třístupňový systém kvalifikace je nahrazen jedinou hodinovkou s udělováním bonusových bodů pro pět nejrychlejších.
Dva závody se pojedou v sobotu dopoledne při čtyřiadvacetihodinovce Nürburgring na tři kola.

Program

Čtvrtek, 26. května 2016

11.30 :volné jízdy (60’)
18.45 : volný trénink 1 (60’)

Pátek, 27. května 2016

8.15 : volný trénink 2 (60’)
12.45 : kvalifikace (60’)
14.10 : MAC3 (1 kolo)

Sobota, 28. května 2016

11.20 : Zahajovací závod (3 kola)
12.45 : Hlavní závod (3 kola)

Top