Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

David Vávra a Citroën: služba především

Architekt, herec, spisovatel a báječný člověk David Vávra je mužem obrovského záběru. Širší veřejnost jej má v povědomí v souvislosti s říznou satirou Česká soda nebo Šumnými městy, svoji renesanční duši ale projevuje i na poli automobilovém.

Všechny podstatné události jeho života se odehrály na několika kilometrech čtverečních v pražské čtvrti Braník, za oduševnělým dobrodružstvím však rád vyráží do všech světových končin. S oblibou přitom využívá všemožné i nemožné dopravní prostředky od běžek přes jezdící klavír až po automobil. Z okna naší redakce jsem jednou v zimě zahlédl projíždět vzácný Citroën Dyane, méně známého následníka pověstné kachny. Nebyl moc pohledný, zato za volantem se vyjímala nepřehlédnutelná postava pana architekta. Slovo dalo slovo a my jsme mohli nahlédnout i do méně známých zákoutí mistrova života.

Proč zrovna starý Citroën?
Jsou v tom srdcové i praktické důvody. Srdcový je ten, že jsem byl v roce 1983 na stáži ve Francii a už tehdy jsem si chtěl citroën koupit. Tehdy to u nás nebylo možné, ale hned po revoluci jsem si koupil klasickou kachnu, model Charleston. Pak jsem jednou nedal přednost zprava a milého charlestona, jsem musel vyměnit za novější Dyane.

To ale, pokud vím, nebyly vaše jediné francouzské vozy.
Mezitím jsem se zamiloval do typu Ami6 se zkoseným zadním oknem a několik let jsem chodil za Tomášem Nerudou, který je opečovávatelem citroënů v Jesenici, a furt jsem říkal: „Už?“ Pak jedno našel v Německu, dva roky ho opravovali a já s ním sedm let jezdil.

Když spěchám, jedu po dálnici, když jedu po normální silnici, neměl bych spěchat a měl bych být tolerantní.

Celý rozhovor a více fotografií najdete na www.autohit.cz.

Top