Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

FIA WTCC: "Rudá armáda" vyhrála také v Rusku

Yvan Muller a José María López zopakovali svůj výkon z kvalifikace a pro Citroën Total zajistili další double na Moscow Raceway. Citroën C - Elysée WTCC se na pódium druhého závodu nedostaly, když Ma Qing Hua, Yvan Muller a Sébastien Loeb dojeli na pátém, šestém a sedmém místě. I když v druhém závodě nebodovali naplno, José María López dál vede pořadí mistrovství světa WTCC před Yvanem Mullerem a Sébastienem Loebem, zatímco Citroën je dál na čele v Poháru konstruktérů.

Slunce pro moskevský závod prorazilo mraky a zvedlo teplotu pro celý závodní den. Před zraky prezidenta FIA Jeana Todta se na první pozice startovního roštu prvního závodu postavili Yvan Muller a José María López. Yvan Muller po startu vylétl na trať tak, že v první zatáčce už svého největšího soupeře porážel. S Gabrielem Tarquinim a Robem Huffem za zády se balík vedoucích pilotů poskládal ze čtyř mistrů světa FIA WTCC!

Ma Qing Hua také dobře odstartoval a nenápadně se propracoval na páté místo přes Toma Chiltona. Sébastien Loeb startoval až z šesté řady a musel tak tvrdě útočit. Devítinásobný mistr světa v rally se brzy dostal na 8. místo, ale předjel ho Tiago Monteiro ve třetím kole.

Vzhledem k tomu, že už nebyly další šance na předjíždění, pro Yvana  Mullera se otevřela cesta k jeho třetímu vítězství sezony po Marakéši a Nürburgringu.

Start druhé závodu byl takřka bezprostředně po prvním. Z pilotů Citroënu měl nejlepší pozici na startu Ma Qing Hua na 5. pozici. José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb vyjížděli z devátého, desátého a jedenáctého místa na roštu.

Po dobrém startu byl Ma Qing Hua vytlačen v první zatáčce mimo dráhu. Čínský jezdec byl po prvním okruhu na páté pozici za Monteirem, Mischeliszem, Catsburgem a Valentem. Těsně za ním ho pronásledovali Huff, Tarquini, Loeb, Chilton, Muller a López. Argentinec si uvědomoval, že jeho závod byl poznamenán špatným startem, navíc byl světový šampion penalizován.

Zatímco Monteiro mířil za vítězstvím, za ním se bojovalo o další umístění. Vzájemný souboj mezi Ma Qing Huou a Sébastienem Loebem vyhrál prvně jmenovaný, který se dotáhl až na páté místo na čele svých týmových kolegů. Yvan Muller pak předjel Séba a Citroëny se tak seřadily na pátém, šestém a sedmém místě, což týmu vyneslo cenné body do pořadí pilotů i Poháru konstruktérů.

Co také řekli...

Yves Matton (šéf Citroën Racing): Tento víkend v Moskvě byl velkým sportovním představením se sportovními výkony na ještě vyšší úrovni, než jsme byli svědky předtím. Až budeme startovat na dalším okruhu a hmotnostní kompenzace budou adjustované, uvidíme, zda šlo o jednorázovou záležitost nebo trvalejší trend.  Yvan Muller prožil ohromující víkend, který ho posunul na druhé místo v mistrovství světa a snížil odstup na Pechita Lópeze. Vypadá to, že nás čekají ještě zajímavé závody, zvláště když Sébastien Loeb bude jistě usilovat o comeback a Ma Qing Hua se závod od závodu lepší.“

Yvan Muller: „Je snadné vyhrát, když máte nejlepší auto. A tento víkend se znovu ukázalo, že  Citroën C-Elysée WTCC nejlepším autem je. V prvním závodě jsem dobře odstartoval a pak už jsem byl schopný kontrolovat situaci. Ostře jsem útočil v prvních dvou třech kolech a musel jsem dávat pozor na pneumatiky, abych je nepoškodil. Držel jsem si Pechita v odstupu až do cíle.  V druhém závodě jsem odstartoval špatně na rozdíl od Séba. Šesté místo je asi lepší než jsem mohl doufat. Způsob, jakým jsem získal body, byl pro mě dobrý. Sezona je dlouhá a já stále věřím!“

José María López: „Stejně jako v kvalifikaci byl nejlepší Yvan. Vsadil jsem na aerodynamické nastavení bez většího přítlaku, ale stále jsem ještě nebyl schopen toho využít. Gabriele byl pořád za mnou a nemohl jsem zvolnit ani na chvilku. V druhém závodě jsem chyboval na startu, když se moje auto dalo do pohybu. Zabrzdil jsem, a když světla na startu zhasla, ztratil jsem několik míst. Obvykle jsem sám na sebe dost tvrdý, když dělám chyby. Ale za této situace, myslím, to musím překonat.  Až dosud jsem měl perfektní sezonu, ale stejně Rusko opouštím jako vedoucí muž mistrovství světa.“

Ma Qing Hua: „Jsem šťastný za dvě pátá místa. Vybojoval jsem nějaké body a zůstávám v kontaktu s Tiagem Monteirem v pořadí světového šampionátu. Závod číslo dva byl vzrušující. Dobře jsem začal a ocitl jsem se ve vedoucím balíku pilotů, ale byl jsem vytlačen mimo ideální stopu. Byl jsem ale schopen se dostat zpátky, ale měl jsem nečistoty na kolech a tak řízení bylo hodně nevyzpytatelné. Auto se brzy upravilo a já mohl pokračovat a vyšplhat se na páté místo. Dostat se ještě výš, na to už bylo pozdě, ale i tak jsem spokojený.“

Sébastien Loeb: „Nedařilo se mi v kvalifikaci, takže jsem se startem z jedenácté pozice v obou závodech nemohl počítat se zázraky. Mohlo to být lepší v závodě číslo 2, když jsem chtěl jít přes Maa. Zaútočil jsem na něho a vytlačil ho na stranu... ale nechtěl jsem se dostat před svého týmového kamaráda tímto stylem, tak jsem zůstal za ním. Když jsem pak viděl, jak do mě ťukali jiní piloti, říkal jsem si, jestli jsem nebyl až příliš hodný! Pilotování jsem si ale užil, ačkoli to nebyla vždy snadná záležitost ovládat auto v rychlých zatáčkách, naše nastavení jsou designovaná tak, aby nám pomáhala ve více točitých sekcích.“

Top