Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

Po FIA WTCC - Šanghaj - Citroën získal druhý titul mistra světa

Citroën nezískal jen pole position, ale vyhrál oba závody na okruhu v Šanghaji a obhájil loňský titul mistra světa  FIA WTCC. V prvním závodě tým Citroën Total obsadil všechna tři místa na stupních vítězů díky José María Lópezovi, Yvanu Mullerovi a Sébastienu Loebovi. Yvan Muller předvedl v závodě číslo 2 nádherný comeback s vítězným koncem. Na pódiu se k němu připojil i Pechito López. José María López, který získal více bodů než kdokoli jiný tento víkend, je nyní jen krok k zisku titulu mistra světa, který by mohl získat již v Thajsku (31. října - 1. listopadu).

Nedělní program začal kvalifikací, která byla odložena ze soboty. Čtyři jezdci na vozech Citroën C-Elysée WTCC se dostali do Q3, kde se bojovalo o pole position. Yvan Muller odstartoval jako první. Udělal chybičku v posledním sektoru, a nebylo žádným překvapením, když jeho čas překonal Nick Catsburg, jediný pilot, který může ještě ohrozit nadvládu Citroënu v této sezoně. Sébastien Loeb nemohl Holanďana porazit, ale Ma Qing Huovi se to podařilo o dvě minuty později. José María López dojel závod ve velkém stylu a získal svou pátou pole position v sezoně.

O několik hodin později byli jezdci seřazeni na startovním roštu závodu 1. Ma Qing Huovi se start závodu moc nevyvedl, zatímco José María López se okamžitě ujal vedení. První kolo bylo chaotické a pět vozů bylo nuceno odstoupit po několika kolizích. Po zásahu safety car byl balík pohromadě, ale pole táhli José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb. Po pěti kolech se rychlost znovu ustálila. Pechito se odpoutal od svých týmových kolegů, kteří se zbavili i Catsburga. Balík stíhačů vedl Ma Qing Hua, který se vytáhl až na osmé místo.  Porucha převodovky ho ale donutila skončit.

S umístěním na 1., 2. a 3. místě v cíli v pořadí López, Muller a Loeb si Citroën připsal dostatečný počet bodů k zajištění titulu WTCC ještě před pěti posledními závody.

Po slavnostním ceremoniálu se auta opět vrátila na trať k druhému závodu. Start kontroloval Tarquini, Yvan Muller a Sébastien Loeb se drželi těsně za ním. Čtyřnásobný mistr světa WTCC byl nakonec lepší než devítinásobný mistr světa v rally. José María López čekal na svou šanci, aby ji využil a proklouzl mezi ně. Muller obvykle nenechá Tarquiniho ujet a v polovině závodu ho na konci dlouhé rovinky předjel. Poté, co se ocitl v čele, se závodník z Alsaska brzy vžil do své role v neohrožené pozici.

Bitva o druhé místo byla také velmi napínavá. López se snažil Tarquinimu proklouznout pokaždé, když se naskytla příležitost. Ale na cílové čáře to byl nakonec Ital, který se radoval z druhého místa, a to o pouhých 0,025 s! Sébastien Loeb, který se potýkal s problémy s pneumatikou, nakonec skončil čtvrtý. Ma Qing Hua dojel osmý, hned za Mehdim Bennanim. Pilot týmu Sébastien Loeb Racing tak získal druhé vítězství víkendu v Yokohama Trophy, která je určená pro nezávislé piloty.

Co také řekli...

Yves Matton (šéf týmu Citroën Racing): „V první řadě bych chtěl poděkovat našim jezdcům za práci, kterou odvedli, a za jejich smysl pro fair play. I přes to, že máme nejlepší vozy a nejlepší tým, nelze dosáhnout těchto výsledků bez mimořádných pilotů. Především bych chtěl poděkovat Yvanovi, který byl jako první, kdo se k nám připojil a byl si jistý tím, že jsme připraveni od samého začátku sezony 2014. Když mluvíme o Citroën Racing, nesmíme vynechat všechny zaměstnance našeho technického centra. Nemusíte je vidět v televizi, ale jsou nedílnou součástí tohoto titulu mistrů světa.“

José María López: „Gratuluji celému týmu Citroën Racing: všem, kteří jsou tady, ale i těm, kteří zůstali ve Versailles, zatímco my jsme na okruzích. Pokud jde o tento závodní víkend, na začátku prvního závodu jsem měl trochu starosti, když jsem neviděl Ma Qing Hua ve svých zpětných zrcátkách a myslel jsem si, že je vedle mě. Ve skutečnosti měl problémy na startu a tak jsem se mohl ujmout vedení.  Poté jsem se jen snažil nedělat zbytečné chyby a dojet si pro cenné body. Ve 2. závodě to byl skvělý souboj s Gabrielem Tarquinim. To je přesně to, proč mám rád motoristický sport! Nemohl jsem se před něho dostat, ale na tom nezáleží. S 75bodovým náskokem jsem dosáhl svůj cíl.“

Yvan Muller: „Včera jsem se ve volném tréninku hodně snažil. Odvedli jsme s týmem skvělou práci a tím jsem se dostal do Q3, poté následovaly další dva skvělé závody se spoustou předjíždění. Moje vítězství v 2. závodě přišlo díky mé strategii šetření pneumatik, i když Gabriele byl o něco rychlejší. Pak jsem doufal, že budu mít štěstí, a ačkoli Gabriele skvěle bojoval, nakonec jsem to dokázal! Gratuluji celému týmu Citroën. Zaslouží si tento titul, protože je prostě nejlepší. Bez všech lidí, kteří pracují tak tvrdě, by nebylo nic z toho.“

Sébastien Loeb: „I přes dlouhé rovinky bylo těžké ostatní vozy Citroën předjet. Byl to docela frustrující víkend. Yvan mi opět o něco unikl, a to opravdu není to, co jsem chtěl. To však neznamená, že bych se necítil dobře. Blahopřeji všem členům týmu k titulu, který rozšiřuje naše úspěchy, které se datují od roku 2003.“

Ma Qing Hua: „Jsem opravdu zklamaný, protože jsme pracovali tvrdě v přípravě na tuto akci. Byl jsem spokojený s mým kvalifikačním výkonem, když jsem vyhrál místo v první řadě. Ale měl jsem technický problém na začátku závodu 1. Nemohl jsem tomu uvěřit! Ve 2. závodě se mi podařilo získat několik míst, ale moje pneumatiky byly velmi opotřebované a ztratil jsem rytmus. V každém případě jsem velmi hrdý na to být součástí tohoto týmu. Doufám, že v Citroënu zůstanu ještě dlouhou dobu.“

 

Kvalifikace

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

Závod 1
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
5. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: José-María López (1:52.401)


Závod 2

1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: Sébastien Loeb (1:52.191)

Mistrovství světa FIA WTCC - Pořadí pilotů
1. José-María López 396, 2. Yvan Muller 321, 3. Sébastien Loeb 282, 4. Ma Qing Hua 177, 5. Norbert Michelisz 172, 6. Gabriele Tarquini 171, 7. Tiago Monteiro 163...

Mistrovství světa FIA WTCC - Pohár konstruktérů
1. Citroën 879
2. Honda 609
3. Lada 320

Top