Zavřít
Zavřít
Zavřít

Gekon Racing vstupuje do WRC2

Milovická stáj Gekon Racing má za sebou úspěšnou sezonu. Ale také nové výzvy pro rok 2017. Nadále zůstane aktivní ve světovém šampionátu, jen se seriálu JWRC se přesune o stupínek výše, do WRC2. Jejich klientem bude s vozem Citroën DS3 R5 Ital startující s rumunskou licencí a úřadující juniorský šampion Simone Tempestini.

Stáj Tomáše Pletky Gekon Racing v letošním roce navázala na úspěšnou spolupráci s košickým týmem Styllex motorsport. V roce 2014 z toho vytěžili juniorský bronz, o dva roky později juniorské stříbro.
Po polovině sezony to všem tak úspěšně nevypadalo, za všechno mohla hlavně kolostřešní etuda Martina Kočiho v Polsku.

Zazvonil mi telefon, na kterém bylo číslo pana Michala Kočiho,“ vzpomíná na osudný moment Tomáš Pletka. „Protože jel shakedown sledovat, myslel jsem si, že mi chce sdělit něco k chování vozu na trati. Záhy jsem ovšem ztratil řeč, když mi oznámil, že naše auto je rozbité. Avšak posádka byla v pořádku, což bylo v danou chvíli nejdůležitější. Ovšem za chvíli už vám začnou docházet souvislosti. Jak je asi auto poškozené a jestli ho budeme schopni dát dohromady. Když jsem citroëna spatřil, tak mi bylo jasné, že Polská rally pro nás skončila. V tu chvíli jsme ovšem ihned museli začít řešit další soutěž, kterou byla Finská rally. Bylo potřeba okamžitě jednat. Nejen řešit pojistnou událost, ale hlavně včasné dodání potřebných dílů z Francie. I když jsme měli připravenou náhradní karoserii a většinu dílů skladem, tak nás po návratu čekaly horké chvilky. Vše se ale stihlo a na Finskou rally jsme byli připraveni,“ dodal bývalý soutěžák.

Parádní závěr sezony Martina Kočiho s Lukášem Kostkou vyvrcholil na Britské rally, kde posádka triumfovala a v konečné klasifikaci juniorského světového šampionátu si zajistila stříbrnou příčku za Tempestinim.

de16

„Závěr roku ve Walesu byl hodně emotivní. Šlo nám o hodně, a dokud nebylo auto v cíli, tak nebylo jasné, kdo bude druhý v JWRC. A ve hře byla i první příčka v bodování týmů. Když přijelo auto do UP, tak nás ještě čekala velmi náročná závěrečná ´rozebírka´. Až po ní mi postupně začalo docházet, čeho jsme dosáhli. Za celou dobu našeho fungování to pro mě osobně byl největší úspěch a investovaný čas, peníze i energie se tímto alespoň zčásti navrátila,“ říká Tomáš Pletka.
Právě zmíněná první příčka v bodování týmu (Martin Koči startoval v sezoně společně s Norem Veibym), o které se nikde příliš nepsalo, zajistila Gekonu Racing dostatek práce i v sezoně 2017. Jako vítězný tým bude zastřešovat starty juniorského šampiona Simone Tempestiniho s Citroënem DS3 R5 ve WRC2.
„Formát bodování týmů byl takový, že bylo potřeba nominovat dva jezdce, kteří společně sbírali body z jednotlivých soutěží do týmového bodování. V průběhu roku bylo možné jednoho jezdce vyměnit a nahradit jiným. Přesný název byl Citroën Top Driver a jednalo se o interní pohár Citroën Racingu v rámci JWRC. Vítězný tým získal přednostní právo realizovat program ve WRC2 2017 (šest startů) s juniorským šampionem s vozem DS3 R5. To vše s finančním zázemím Citroën Racingu,“ objasňuje Tomáš Pletka.

Tento projekt odstartuje hned v prvních dnech nového roku. Milovická stáj musí v jeho úvodu postavit nový vůz Citroën DS3 R5 Evo. Prvním startem Gekonu Racing ve spojení s Tempestinim bude Tour de Corse. „Dále se ve WRC 2 objevíme v Portugalsku, Finsku, Německu, Katalánsku a ve Walesu. V rámci testu bychom se rádi se Simonem objevili na Valašské rally,“ nastiňuje novou sezonu Tomáš Pletka.
Ale aktivity ve WRC2 nebudou jediným vytížením stáje Gekon Racing. Ve hře je mnoho dalších projektů, které budou již brzy také zveřejněny.

Top