Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

Maximum bodů pro Citroën v Maďarsku

Double, umístění na 1. a 2. místě, si připsaly na deštěm skrápěném Hungaroringu Citroëny C-Elysée WTCC a s ním i maximum možných bodů, které posunuly Citroën tým do vedení v Poháru konstruktérů mistrovství světa. José María López si prodloužil své vedení v pořadí pilotů, když vyhrál třetí hlavní závod sezony po sobě, zatímco Yvan Muller zajel své první podium v této sezoně.

Předpověď počasí pro Hungaroring se naplnila a přes noc bylo chladno a deštivo. Když se týmy přesunuly do paddocku, piloti a inženýři se museli rychle vrátit k práci na vozech tak, aby přizpůsobili nastavení Citroënu C-Elysée WTCC změněným podmínkám.

Než se ale auta stačila seřadit na startovní rošt, déšť ustal. Po dvou seznamovacích okruzích Yvan Muller a José María López vybrali slicky. Soupeři ale volili různě, někdo pneumatiky do deště, někdo dokonce kombinaci slicků na předních a mokré pneumatiky vzadu. Hned po startu využil předností mokrých pneumatik Mehdi Bennani a ujal se vedení následován Yvanem Mullerem. Po několika kolech dostal čtyřnásobný světový šampion smyk a dovolil tak dvěma soupeřům, aby šli přes něho. Yvan nemohl najít ideální stopu, dál se propadal pořadím a spolu s José María Lópezem se ocitli mimo bodované pozice.

Mehdi Bennani kontroloval závod, další piloti z týmu Sébastien Loeb Racing byli v silném balíku. Tom Chilton si brilantní jízdou řekl až o druhé místo, zatímco Grégoire Demoustier figuroval na sedmé pozici. Bez šance na body v zahajovacím závodě zamířili na pit stop Yvan Muller a José María López k výměně pneumatik i kvůli zisku dat potřebných pro hlavní závod. Závod skončil ziskem double pro Citroën a díky Mehdi Bennanimu a Tomovi Chiltonovi rovněž maximálním počtem bodů.

Podmínky pro hlavní závod zůstaly relativně stejné. Všichni piloti ale protentokrát zvolili výhradně mokré pneumatiky. Perfektní start měl José María López, který vyjížděl z pole position. Yvan Muller startoval až z osmé pozice, nicméně v první zatáčce už byl třetí. V druhém kole se Muller dostal před Roba Huffa. O několik sekund později se na trati objevil safety car, když Grégoire Demoustier měl karambol. Po pokračování závodu López a Muller udrželi vedení, ale odstupy se ztenčily a do finiše slibovaly drama. Při dobrzďování v 9. kole se na druhé místo dostal na úkor Yvana Mullera Rob Huff. Jenže Angličan byl za tento manévr penalizován a pilot Citroënu C-Elysée WTCC číslo 68 se vrátil na svou předcházející pozici.

Oba týmoví spolujezdci ovládli konec závodu a na cílové pásce dojeli na prvním a druhém místě. Druhé double v jediném dni vyneslo Citroën na špici Poháru konstruktérů mistrovství světa se čtyřicetibodovým náskokem před druhým týmem v pořadí. O 12 bodů si vylepšil své vedení v pořadí pilotů José María López.

Další podnik FIA WTCC se koná v rodišti Mehdi Bennaniho v Marakéši 6. - 8. května 2016.


Co také řekli...

Yves Matton (šéf Citroën Racing): „Dvě double v cíli představují náš vůbec nejlepší výsledek na Hungaroringu. Déšt a nevyzpytatelný povrch udělaly ze závodu drama s množstvím předjížděcích manévrů. Ano, neudělali jsme zrovna nejlepší rozhodnutí při výběru slicků pro zahajovací závod, ale byla to nejlepší volba na startovním roštu, kde podle předpovědi nemělo pršet. Nakonec to byli privátní piloti, kteří pro Citroën bodovali. Blahopřeji Mehdimu a Tomovi, kteří chytře zvolili pneumatiky a pro tým SLR získali double. V hlavním závodě Pechito a Yvan předvedli perfektní výkon, ukázali, že Citroën C-Elysée WTCC jsou nejlepší auta i v těchto obtížných podmínkách.“

José María López (Citroën C-Elysée WTCC č. 37): „Když jsme se měli rozhodnout, jaké pneumatiky zvolit pro první závod, váhali jsme mezi různými kombinacemi. Postavil jsem svou strategii podle mých soupeřů v mistrovství. Byla to ale chyba, ale nemělo to velké následky. Moje vítězství v hlavním závodě bylo jedno z nejošidnějších za celou kariéru. Nikdy jsem se necítil úplně jistě, zvláště když jsem byl pod tlakem nejprve Yvana a pak Roba. Penalizace Huffa mi přinesla trochu oddechu na konci závodu. Jsem opravdu velice šťastný, že jsem za těchto podmínek vyhrál. Závod od závodu přináší další a další nástrahy, ale podařilo se mi je zvládnout i v tomto závodě.“

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC č. 68): „Nepamatuji se, že bych pilotoval za takových podmínek. Bylo to horší než náledí. Měl jsem skvělý start v hlavním závodě a v první zatáčce jsem byl třetí, druhý o chvíli později. Bojoval jsem s Pechitem a toho využil Rob, který šel přede mě. Zlobil jsem se, když do mě narazil, což bylo ze strany Hondy už počtvrté v sezoně. Už toho bylo trochu dost, a proto byl trest opravdu spravedlivý. Mezitím José zvýšil náskok, a to už bylo pozdě na to, abych ho dojel. Když se Pechito dostane do vedení, není šance ho chytit. Jsem rád, že jsem dosáhl letos poprvé na podium, a také jsem rád za celý tým, protože jsme získali skvělý výsledek celkově.“


Zahajovací závod

1. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Fredrik Ekblom (Volvo S60 WTCC)
5. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)
6. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
7. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
8. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
9. Ferenc Ficza (Honda Civic WTCC)
10. René Münnich (Chevrolet RML Cruze TC1)
13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
14. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: José-María López (2:09.820)


Hlavní závod

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
4. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
5. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)

Nejrychlejší kolo: José-María López (2:10.774)


Mistrovství světa – pořadí pilotů

1. José-María López: 106
2. Tiago Monteiro: 94
3. Mehdi Bennani: 77
4. Rob Huff: 60
5. Yvan Muller: 54
8. Tom Chilton: 40
14. Grégoire Demoustier: 7


Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

1. Citroën: 263
2. Honda: 223
3. Lada: 133
4. Polestar: 66

Top