Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

Sébastien Loeb vstupuje do sezony 2015 na Rally Monte Carlo

Silný příběh hned na úvod mistrovství světa v rally je tu - Sébastien Loeb a Daniel Elena budou na startu Rally Monte Carlo na DS3 WRC.  Jedná se ovšem o ojedinělý start devítinásobného mistra světa s cílem získat body pro Citroën Total Abu  Dhabi WRT spolu s dvojicí Kris Meeke a Paul Nagle.

•Třetí DS3 WRC mají v rukách Mads Ostberg a Jonas Andersson. Loňští šampioni v kategorii Junior WRC, Stéphane Lefebvre se spolujezdcem Stéphane Prévotem, zahájí sezonu ve voze DS3 R5.

•Všechny Citroëny DS3 WRC pojedou v barvách oslavujících 60. výročí řady DS.

 

Start s novinkami

Nová sezona, nové barvy...a také návrat důvěrně známých starých tváří! Sébastien Loeb a Daniel Elena hlásí návrat do akce v DS3 WRC pro Rallye Monte Carlo. Legendární posádka, která vyhrála 9 titulů mistrů světa a celkem 78 rally, včetně sedmi prvenství právě v Monaku, by měla oživit Citroën Total Abu  Dhabi World Rally Team.

 

Start do nové sezony přinesl také několik významných novinek, které byly použity na všech třech soutěžních DS3 WRC: motor, zavěšení, aerodynamika, převodovka atd.

„DS3 WRC je sice hotové auto, ale my jsme tvrdě zapracovali na tom, aby bylo ještě víc konkurenceschopné,“ uvedl technický ředitel Citroën Racing Xavier Mestela-Pinon. „Když jsme se například zaměřili na motor, pak jsme chtěli vyšší výkon a točivý moment, ale také vylepšit jeho spolehlivost. S využitím předpisů jsme změnili způsob řazení rychlostních stupňů. Další významná zlepšení jsme udělali v aerodynamice s novým spoilerem a novou přední částí, kterou ale teprve představíme, stejně jako v rozložení hmotnosti s využitím nových lehčích částí. Nakonec jsme pozměnili také kinematiku zavěšení zadních kol. Naše práce ale pokračuje a během několika málo měsíců představíme další aerodynamické aktualizace.“

Pro rok 2015 se změnily také sportovní předpisy. Na každém podniku se pojede v pátek a v sobotu podle průběžného pořadí šampionátu. Do posledního dne se bude vyrážet v obráceném pořadí průběžného pořadí rally (pro P1 a P2 piloty). V pravidlech Rally 2 pro možný návrat do soutěže po vypadnutí se zvyšuje penalizace z 5 na 7 minut za každou vynechanou rychlostní zkoušku. A takový vůz bude na trať vyrážet jako první. Další důležitý bod: nyní platí zákaz podávání informací zejména o split časech během rychlostních zkoušek.

 

Důležitý start pro Citroën Racing

 

Rally - Monte  Carlo zahajuje novou sezonu mistrovství světa WRC. Legendární podnik, který přerůstá daleko za hranice obvyklé pro motoristický sport – usídlený v Monaku je přinejmenším speciální událostí WRC.

S vozy  DS v padesátých a šedesátých letech, pak s Xsarou, C4 a DS3 v nedávné době zaznamenal Citroën Racing jedny z nejlepších výsledků na této rally. Co se tandemu Loeb - Elena týče, právě oni tady drží rekordní počet vítězství, se sedmi prvenstvími mezi léty 2003 a 2013! Třetí ve světovém šampionátu kategorie World Touring (WTCC) za rok 2014, Sébastien Loeb, se vrací do WRC po více než roční přestávce od světové rally. Francouzské eso ani vteřinu neváhalo, když se na ně obrátil Yves Matton s nabídkou pilotovat znovu DS3 WRC, zvláště když s ním pojede spolujezdec Daniel Elena.

 

Nejslavnější pilot a spolujezdec historie rally sportu budou bojovat o body pro Citroën Total Abu  Dhabi World Rally Team vedle dvojice Kris Meeke a Paul Nagle. Severoirský jezdec pojede v Monte Carlu posedmé...ale jen dvakrát z toho ve WRC. Ale ani nedostatek zkušeností mu nezabránil v tom, aby v roce 2014 trhal papírové předpoklady a v DS3 WRC dojel na stupně vítězů.

 

Za volantem třetího DS3WRC mezi Gapem a Monakem bude Mads Ostberg (spolujezdec Jonas Andersson), účastník všech rally loňského kalendáře. Nyní se norský pilot pustí na start se zkušeností dvou předcházejících účastí: v roce 2013 byl šestý, loni dojel čtvrtý hned za svým týmovým kolegou.

 

Bývalí vítězové Citroën Top Driver série a vítězové loňského šampionátu FIA WRC2 na DS3 R5 Sébastien Chardonnet a Thibault de la Haye absolvují zahajovací kolo šampionátu také na DS3 WRC v soukromém týmu, ovšem s podporou Citroën Racing.

 

Stéphane Lefebvre, loňský mistr FIA Junior WRC, bude letos soutěžit ve FIA WRC2 na DS3 R5 se spolujezdcem Stéphanem Prévotem.  V této třídě budou bojovat celkem tři vozy DS3 R5.

 

Co také řekli...

 

Yves Matton (ředitel Citroën Racing Team): Monte Carlo je pro Citroën Racing velmi důležitá soutěž. Začátek sezony bude hodně oživen jednorázovým startem Sébastiena Loeba a Daniela Eleny. Je nám jasné, že tu budou pod přísným drobnohledem a je faktem, že tu způsobí rozruch. Celý náš tým zahajovací kolo netrpělivě očekává. Až tady uvidíme výsledky několikaměsíční práce. DS3 WRC jsme zdokonalili směrem k vyššímu výkonu. Naši soupeři také nepochybně vylepšovali, a tak musíme zůstat konkurenceschopní.  Naším cílem je dál se pohybovat mezi nejlepšími, což bychom mohli dosáhnout díky úsilí celého týmu, návratu Sébastiena Loeba a zlepšení, které zaznamenali Kris Meeke a Mads Ostberg. V tom je naše síla.“

 

Sébastien Loeb: „Když mi Citroën Racing nabídl možnost startu právě tady, moje rozhodování netrvalo dlouho. Monte Carlo se jede na francouzských silnicích. Mám rád zdejší atmosféru a také podporu, které se nám tady dostává od fanoušků. Jsem šťastný za ten pocit znovu se posadit do DS3 WRC! První den testování jsem se musel znovu dostávat do rytmu, ale šlo to opravdu rychle. Styl pilotování je velmi odlišný od toho, jaký nyní užívám v C-Elysée WTCC. Se čtyřkolkou a normálními silnicemi musíte mnohem víc improvizovat. Testy sice byly prospěšné, ale připravit se na Rally Monte Carlo je vždy velmi obtížné. Nikdy nelze předpovědět přesně podmínky, jaké budou panovat. Můj cíl je sice zůstat rovnocenný vůči soupeřům, ale musíte si uvědomit, že jsem přes rok nejel žádnou  rally na nejvyšší úrovni. Pokaždé, když jdu na start, chci ze sebe dostat to nejlepší. A nebude to jinak ani tentokrát, a pokud bychom byli ve hře o vítězství, tím více!“

                                                         

Kris Meeke: „Jsem rád, že mohu začít nový rok s Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamem. V roce 2014 jsem si vyzkoušel většinu podniků sezony poprvé. Hodně jsem se učil a uvědomoval si, jak důležité je nabírat kilometry a zkušenosti. Obvykle se říká, že piloti dělávají největší pokroky v jejich druhé plné sezoně. Tak doufám, že v tom nebudu výjimkou. Myslím, že práce, které jsme odvedli na DS3 WRC, nám pomohou v tom, abychom byli ještě rychlejší. Citroën Racing měl Monte vždy ohromné výsledky a tým má s tímto podnikem opravdu bohaté zkušenosti.  I když se předem nedá nic předvídat, co se stane během rally, to, že mohu počítat s takovým týmem, je pro mě obrovská výhoda. Chtěl bych bojovat o jedno z předních míst.“

 

Mads Ostberg: „Ke konci sezony 2014 jsem se cítil dobře. To, že mohu pokračovat v práci v Citroën Total Abu  Dhabi Teamu, je velice pozitivní. Loni jsem se hodně učil s novým vozem i novým týmem. Ačkoli je vždy obtížné si stanovovat cíle předem, chtěl bych se dál zlepšovat. Chtěl bych brát závod po závodu a doufám, že tento přístup přinese ovoce. Monte Carlo je potenciálně netěžší rally celého roku. Podle podmínek můžete mít suchý, mokrý nebo kluzký asfalt, led a sníh...a to všechno někdy i na jedněch pneumatikách. To může být velká výzva. Abyste zajeli dobré Monte Carlo, k tomu potřebujete správně zvolit pneumatiky, mít dobré rychlostní poznámky a správný tým!“

 

Stéphane Lefebvre: „Je to pro mě úplně nová výzva. Ve čtyřkolce všechno jde mnohem rychleji.  Během mimosezonního období jsme začali se Stéphanem Prévotem pracovat na přizpůsobení mých poznámek této nové rychlosti. Na konci sezony 2014 jsem s DS3 R5 startoval na dvou soutěžích a v tomto procesu učení pokročil v praxi. Na Monte Carlo jsem připravený. Startoval jsem tu již jednou, ale bylo to na zcela jiných tratích. Cítím, že mám ohromnou podporu od Citroën Racing, PH Sport a navíc mám vedle sebe Stéphana Prévota. Je teď na mě, abych všechna tato aktiva dokázal zužitkovat.“

 

Monako - Gap - Monako včetně přejezdu kolem Col de Turini

 

Shakedown je na programu už ve středu 21. ledna od 16 do 20 hodin v Chateauvieux, šest kilometrů jižně od Gapu.

Rally bude zahájena následující den v 18.30 na Place du Casino v Monaku a první rychlostní zkouška vyšle piloty a týmy ke Gapu. Po dvou nočních rychlostních zkouškách (Entrevaux – Rouaine a Norante – Dignes lesy Bains) je v asistenčním parku první auto očekáváno ve 23.26 hodin.

Páteční program začne v 8.10 hod. dvojicích nových smyček na třech rychlostních zkouškách (La Salle en Beaumont – Corps, Aspers les Corps – Chauffayer a Les Costes – St Julien en Champsaur), program rozpůlí polední servis v Gapu v 12.37 hod. Auta jsou v servisním parku očekávaná v 18.02 hod.

V sobotu se posádky pustí z Gapu směrem na Monako na čtyři tradiční rychlostní zkoušky: dva průjezdy na Pruniéres – Embrun, 51,7 kilometru dlouhou Lardier et Valenca – Faye a 36,85 kilometrů dlouhý slavný test Sisteron – Thoard.

Rally piloti dokončí v neděli jednotlivými průjezdy...Den začnou na Col St. Jean – St. Laurent, předtím se posádky pustí na dlouhou verzi Col de Turini jako část 31,66 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušky La Bolléne Vésubie – Sospel.  A druhý běh na Col St. Jean – St. Laurent poslouží jako Power Stage se startem ve12.08 hod. Po servisní periodě zamíří posádky ke slavnostnímu ceremoniálu v 13.49.

 

Upozornění: Na rozdíl od předcházejících ročníků se mohou posádky vrátit díky Rally2 do soutěže, ale jen v prvních dvou dnech.  Pokud některá posádka vypadne během sobotního programu, nesmí už do nedělního finále vstupovat.

Top