Chcete dostat obchodní nabídku?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat obchodní nabídku. Vaše žádost bude předána prodejně, kterou si vyberete.

Zavřít
Chcete si otestovat některý z našich vozů?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, který si chcete vyzkoušet. Vaše žádost bude předána příslušnému prodejnímu místu.

Zavřít
Chcete si stáhnout či nechat zaslat ceník či dokumentaci?

Vyplňte prosím následující formulář a vyberte si vůz, ke kterému chcete zaslat / stáhnout dokumentaci.

Zavřít

Citroën Racing

Angažovanost Citroënu v automobilovém sportu

Historie hodnot

Od závodů Croisière Noire a Croisière Jaune v letech 1924 a 1931 až po účast na WTCC v roce 2014, nehledě na úspěchy na závodu Paříž-Dakar ve WRC, naše značka vždy aplikovala na automobilový sport hodnoty kreativity a technologie.

CITROËN RACING DNES

Každý den 196 mužů a žen oddělení soutěžních vozů v továrně Citroën Racing ve Versailles Satory i na všech ostatních místech svého působení dělá vše pro to, aby se jejich pracoviště stala opravdovou laboratoří kreativní technologie.

Závod v Satory

Výroba vozů

Logistika

Páteří tohoto opravdového stroje na úspěch je závod Citroën Racing, sídlící od roku 2000 v Satory.

Počínaje výstavní halou přes kanceláře inženýrů, různé dílny, laboratoře či sklad součástek až po montáží halu, na adrese allée des Marronniers 19 najdeme na 15 000 m² - a nesmíme zapomínat ani na zkušební trať v sousedním Val d'Or attenante - veškeré know-how naší značky, pokud jde o závodění a soutěže.

Seznamte se krok za krokem s hlavními etapami výroby soutěžních vozů v Citroën Racing.

Oddělení počítačového designu (CAD)

Citroën Racing - Koncepce CAD

Při zavádění nového vozu vzniká na pracovištích CAD více než 4000 plánů. Při výpočtech pevnosti materiálů a mechaniky kapalin se Citroën Racing se opírá o technologie vyvinuté skupinou PSA.

Laboratoř zpracování plastů

Citroën Racing - Laboratoř zpracování plastů

V této laboratoři se například zrodil Citroën DS3 WRC. Zhotovení první makety v měřítku ¼ totiž umožnilo dopracovat design a provést první zkoušky v aerodynamickém tunelu v rámci příprav na zhotovení modelu v měřítku 1:1.

Laboratoř karoserie (plechů)

Citroën Racing - Laboratoř karoserie

Úkolem této laboratoře je vyvinout podvozek. Na základě holé sériové skořepiny technici vyřezávají, upravují a svářejí trubky výztužného oblouku a kabiny, prostor převodového ústrojí, body ukotvení pérování a různé výztuže.

Oddělení motorů

Citroën Racing - Oddělení motoru

Vezmeme-li příklad Citroënu DS3 WRC, pak právě v této laboratoři Citrën Racing poprvé navrhl 100% součástí motoru až po blok válců, který byl doslova vytesán z jednoho bloku hliníku. Na sestavení motoru a jeho otestování na zkušebním stojanu - umístěném v sousední místnosti - je třeba počítat zhruba dva týdny.

Laboratoře "mechanických komponent"

Citroën Racing - Laboratoře

V každé ze dvou laboratoří "Pérování řízení brzdy" a "Převodovky a převody" jsou pracoviště zabývající se mechanickými komponentami, jako jsou tlumiče, pomocné rámy, kostry , brzdy či řízení v první a převodovky a převody v druhé.

Laboratoř elektro a elektroniky

Citroën Racing - Laboratoř elektro a elektroniky

Úkolem laboratoře elektro a elektroniky je zhotovení veškeré elektroinstalace. U každého konstrukčního celku elektroinstalace je nutno počítat s dobou 7 týdnů, neboť obsahuje několik tisíc bodů zapojení.

Metrologická laboratoř

Citroën Racing - Laboratoř metrologie

Všechny komponenty soutěžních vozů, bez ohledu na původ - zda pocházejí z laboratoří továrny, nebo od subdodavatelů -, projdou touto metrologickou laboratoří, jež má k dispozici měřicí zařízení ve 3D.

Montážní hala

Citroën Racing - Montážní hala

Po určité době ve skladu jsou součásti sestavovány v hlavní montážní hale. Tento prostor rozdělený do dvou částí je určen nejen pro soutěžní, ale také pro zkušební vozy.

Logistiku u Citroën Racing pro mistrovství světa WRC a WTCC zajišťuje:

  • průměrně 40 osob pro každý závod a 20 osob na každou zkoušku
  • 25 soutěží ve dvou mistrovství a zhruba patnáct zkoušek.
  • 20 kamionů pro závody a zkušební jízdy.
  • 12 kontejnerů po celém světě pro zámořské soutěže WRC a WTCC.
  • 10 tun leteckého nákladu pro zámořské soutěže WRC.
  • 15000 jídel za rok.
  • 1500 letenek za rok.
  • 400 pronajatých vozů za rok.
  • 5 odborníků na logistiku a 15 osob zajišťujících vybavení (řidiči, instalace).
  • 6500 noclehů za rok.
Top