Budete přesměrováni za vteřin

ÚPRAVY VOZIDEL

handycars_web_uprava_vozidel

Ruční ovládání vozidla pro tělesně postižené - základní informace

Konkrétní typ a systém ovládání musí v prvé řadě plně vyhovovat uživateli a respektovat jeho možnosti. Pokud je klient dlouhodobě zvyklý na určitý typ ručního ovládání, je vždy zásadní akceptovat polohu ovládání provozní brzdy (levou / pravou rukou).

Pokud klient nejezdil (nepočítá se případné krátkodobé absolvování autoškoly), je volba individuální. Správná volba ručního ovládání je velmi důležitá vzhledem k bezpečnosti a provozu vozidla. Tyto informace jsou pouze základní a informativní, vždy je vhodná detailnější konzultace.

Montáží ručního ovládání vozidla nedochází k vyřazení činnosti konvenčního ovládání. Vozidlo je možné i nadále využívat pro nožní ovládání.

pic1

ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ RUČNÍCH OVLÁDÁNÍ VOZIDLA

- mechanické / elektronické ovládání
- jednopákové / víceprvkové ovládání


ZÁSTAVBA RUČNÍHO OVLÁDÁNÍ VOZIDLA – UMÍSTĚNÍ

- prostor pod volantem / prostor středového tunelu

MONTÁŽE AUTOMATICKÉHO OVLÁDÁNÍ SPOJKOVÉHO PEDÁLU

- v současnosti doporučujeme pouze elektronické ovládání

pic2

INDIVIDUÁLNÍ ÚPRAVY PEDÁLŮ VOZIDLA – AKCELERÁTOR

- přenesení pedálu na levou stranu / elektronické, mechanické

RUČNÍ OVLÁDÁNÍ AKCELERÁTORU – MECHANICKÉ NEBO ELEKTRONICKÉ

- kruhové nad volantem / páčkové pod volantem / u středového tunelu

RUČNÍ OVLÁDÁNÍ PROVOZNÍ BRZDY – VŽDY MECHANICKÝ PŘEVOD

- vlevo pod volantem / vpravo pod volantem / u středového tunelu

RUČNÍ OVLÁDÁNÍ ELEKTRICKÉ VÝBAVY VOZIDLA – OVLADAČE NA VOLANT

- bezdrátové ovládání směrovek / stěračů / světel

Správnou volbou ručního ovládání si buď zpříjemníme a zjednodušíme ovládání vozidla, anebo si jej zbytečně na poměrně dlouhou dobu (7 let) zkomplikujeme.

nabidka

Top