Natočili jsme autobloggerku Věrku Petrů Vostrou při testování Citroënu C4 Cactus. Vyzkoušela hlasové ovládání v češtině, jízdní vlastnosti s tlumiči s hydraulickými dorazy® a nové komfortní sedačky v duchu koncepce Citroën Advanced Comfort. Nyní si můžete k Věrce „přisednout“ a vyzkoušet Citroën C4 Cactus v 360° testovací jízdě!
Citroën odhaluje vůz C4 Cactus představující novou nabídku kompaktního hatchbacku. Pro C4 Cactus jde o výraznou změnu, protože se sice drží principů svého segmentu z hlediska technologií a motorů, ale odlišuje se svým jedinečným charakterem a komfortem.
C4 Cactus, vybavený novým odpružením podvozku s tlumiči s hydraulickými dorazy® a sedadly Advanced Comfort, je nesmírně komfortní hatchback.
Citroën C4 Cactus nabízí plynulý design s výraznými grafickými prvky vytvářejícími jeho jedinečný charakter:
Kompaktní rozměry a dlouhý rozvor zajišťují dynamiku a mrštnost ve městě i mimo něj a rovněž velkou prostornost pro celou posádku.
Má novou širší přední masku s LED světly pro denní svícení, které navazují na stylizované šípy tvořící logo značky a jsou protažené přes celou šířku vozu, elegantní světlomety podtrhující lesklé černé lišty a nárazník v barvě karoserie s bočními mřížkami sání pro větší dynamiku.
V zadní části upoutá elegantní a hladké víko zavazadlového prostoru v barvě karoserie s novými zadními LED světly s 3D efektem, které vozu dodávají širší a současně modernější vzhled.
Délka
mm
Šířka
mm
Výška
mm
Objem kufru
l
C4 Cactus nabízí celkem 31 barevných kombinací exteriéru:
. 9 odstínů karoserie.
. 4 velmi trendy balíčky Packs Color: Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White a Anodised Deep Red. Tyto barevné prvky jsou důmyslně nadávkované, využívají kontrast vůči karoserii a jemně podtrhují prvky Airbump® na úrovni prahových lišt předních dveří a ve spodní části předního nárazníku.
Pro ještě intenzivnější individualizaci je v nabídce 5 typů litých kol v několika barevných odstínech, z nichž některá jsou opatřena diamantovým výbrusem.
Značka Citroën odjakživa věnuje velkou pozornost inovacím, jež zlepšují komfort při jízdě. C4 Cactus přenáší automobilový komfort do nové dimenze. Vůbec poprvé nabízí v Evropě odpružení podvozku s tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy® (Progressive Hydraulic Cushions® - PHC), které vytvářejí dojem jízdy na „létajícím koberci“, a ve světové premiéře se ve voze objevují nová sedadla Advanced Comfort, jež jsou zárukou pohodlného sezení a jízdy. C4 Cactus je osobitý mimořádně komfortní hatchback, který na trhu kompaktních vozů způsobil revoluci.
Odpružení podvozku s tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy® umožňují odfiltrovat a pohltit velké i drobné nedokonalosti povrchu, což vytváří dojem, že auto nad vozovkou doslova letí a současně je zajištěna stabilita karoserie a mimořádná dynamika.
Princip jeho fungování je jednoduchý. Zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, k odpružení, které Citroën vyvinul, se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení.
Inovativní design, kombinující pěnu s vysokou hustotou uprostřed sedadla a silnou texturovanou pěnu na povrchu, zajišťuje neustálou měkkost sedadla a oporu těla.
Tento design v kombinaci s širokými a viditelně komfortními sedadly nabízí jízdní komfort, který oceníte při krátkých i dlouhých cestách.
Součást příplatkové výbavy
C4 Cactus nabízí 12 podpůrných prvků řízení, které zajišťují klidné a bezpečné řízení, bojují proti poklesu bdělosti nebo pouhé nepozornosti při jízdě a předcházejí rizikům havárie.
Cestující mají k dispozici 3 systémy využívající špičkové technologie pro zajištění kontinuity mezi digitálním světem a vozem. Díky technologii Citroën Connect Nav, funkci Mirror Screen se systémy Android Auto, Apple Car Play™, MirrorLink® a zařízení Citroën Connect Box můžete zůstat připojení, sdílet věci, používat navigaci či odpočívat.
Pro omezení rizika kolize s překážkou před vozem díky automatickému brzdění namísto řidiče, a to již od 5 km/hod.
Systém varuje řidiče v případě poklesu jeho bdělosti, kterou sleduje prostřednictvím odchylky dráhy vozu od vodorovného značení na dálnici při rychlostech nad 65 km/hod.