K mazání těchto motorů Citroën doporučuje škálu syntetických a minerálních olejů Total.
Seznamte se níže s naší nabídkou motorových olejů Total:
Technologický syntetický olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 zaručuje optimální úroveň ochrany proti opotřebení a zanášení motoru.
Umožňuje dosáhnout 4.2% úspor paliva* tedy ekvivalent 1000 km spotřeby pohonných hmot na každé vypuštění oleje po 25 000 km.
Toto mazivo má specifické složení upravené pro motory se systémy proti znečištění nové generace, takže prodlužuje životnost zařízení následné úpravy spalin.
* (Měřeno na oficiálním cyklu NMVEG)
Technologický syntetický olej Low SAPS** TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 je speciálně navržen pro motory Citroën. Díky své technologické vyspělosti umožňuje dosahovat úspor paliva a zároveň optimalizovat funkci systémů ke snižování znečištění.
**Low SAPS : Popel s obsahem síranů, fosforu a síry
Syntetický technologický olej TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 je vhodný i pro to nejnáročnější použití a dokonale odpovídá všem požadavkům, jimž mohou být maziva vystavena.
Mazivo na syntetické bázi TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 je vhodné pro náročné použití. Toto mazivo zaručuje:
Minerální motorový olej TOTAL QUARTZ 5000 15W-40 vyhovuje standardnímu použití.
Maziva jsou nezbytná pro správnou funkci vozidla.
Některé oleje nové generace, jimž se říká technologické sysntetické, rovněž dovolují:
Kniha údržby uvádí přesně nejvhodnější oleje pro výměnu s cílem zajisit optimální výkon motoru. Respektujte tato doporučení, zvýšíte tak životnost svého vozu.
Výhradní používání maziv Total odpovídajících specifickým normám Citroën umožňuje dosahovat lepšího výkonu a prodlužovat životnost motoru, ale znamená také úsporu paliva.
Nový olej, to je záruka dokonalého fungování.
Pravidelná výměna oleje a jeho nahrazování novým mazivem odpovídajícím normám značky Citroën je nezbytnost. Tato operace umožňuje odstranit nečistoty vznikající během provozu vozidla a zároveň garantuje dlouhou životnost vozidla a výfuku.
Při kontrole hladiny oleje musí být vozidlo na rovném terénu, motor musí být vypnutý a studený. Stav oleje kontrolujte vždy po 2000 km nebo před delší jízdou.
1. Vytáhněte měrku oleje.
2. Očistěte ji hadříkem. Vraťte ji zpátky, pár sekund počkejte a znovu ji vytáhněte.
3. Zkontrolujte hladinu oleje podle značek "MIN" a "MAX".
4. Je-li hladina pod značkou "MAX", přidejte olej.
5. Olej nalévejte pomalu.
6. Znovu zkontrolujte hladinu a krok opakujte, dokud nebude hladina sahat ke značce "MAX", nesmí však být vyšší.
7. Vraťte měrku na místo.
Olej ve voze vyměňujte v pravidelných intervalech a při každé výměně dejte také nový olejový filtr. Použitý olej zachycujte do vhodné nádoby a odevzdávejte k recyklaci.