Tento web využívá soubory cookies. Pokud budete pokračovat v prohlížení těchto stránek, souhlasíte s pravidly pro užívání cookies.

Zjistětě si více o cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:CS] [cle1: SECONDES Lang:CS]

CITROËN PŘEDSTAVUJE NOVÉ SUV C5 AIRCROSS VYRÁBĚNÉ VE FRANCII: MIMOŘÁDNĚ VARIABILNÍ SUV JEDINEČNÉHO CHARAKTERU PRO CESTOVÁNÍ V COMFORT CLASS

Citroën dnes představuje evropskou verzi nového SUV C5 Aircross a pokračuje tak ve své mezinárodní ofenzívě v segmentu SUV. Toto SUV nové generace se stává zbrusu novou vlajkovou lodí značky. Nabízí nevídané možnosti personalizace s 30 kombinacemi karoserie a střechy. Nové SUV C5 Aircross, které je nositelem prvků programu Citroën Advanced Comfort®, je nejpohodlnější a nejvíce variabilní SUV ve svém segmentu. Je vybaveno odpružením s tlumiči s hydraulickými dorazy (Progressive Hydraulic Cushions®) a sedadly Advanced Comfort, takže posádce nabízí vynikající komfort, tak typický pro vozy Citroën. Nabízí rovněž jedinečnou modularitu díky 3 zadním samostatným posuvným a sklopitelným sedadlům a objem zavazadlového prostoru Best in Class :580–720 l. Moderní hi-tech vůz je vybaven 20 technologiemi podpůrných prvků řízení včetně systému Highway Driver Assist pro autonomní řízení 2. úrovně nebo systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent pro jízdu v jakémkoliv terénu a 6 technologiemi zajišťujícími konektivitu, především bezdrátovým nabíjením telefonů. Nové SUV C5 Aircross se bude vyrábět ve francouzské továrně Rennes – La Janais, na evropský trh se dostane na konci roku 2018. Koncem roku 2019 bude jako první vůz Citroën k dispozici ve verzi Plug-In Hybrid PHEV.

NOVÉ SUV C5 AIRCROSS: MODERNÍ HI-TECH SUV NOVÉ GENERACE

Nové SUV C5 Aircross jde s dobou, je vybaveno přístrojovou deskou s digitálním displejem TFT o úhlopříčce 12,3" a dotykovým panelem s kapacitním 8" displejem. K dispozici je 20 technologií podpůrných prvků řízení poslední generace včetně systému Highway Driver Assist pro autonomní řízení 2. úrovně a 6 vyspělými technologiemi zajišťujícími konektivitu. Mimořádně propojený vůz nabízí bezdrátové nabíjení telefonu či kameru ConnectedCAM Citroën™. C5 Aircross je nabízen s účinnými a výkonnými benzínovými a naftovými motory o výkonu 130–180 k a novou automatickou převodovkou EAT8. Půjde o první vůz Citroën, který bude na konci roku 2019 k dispozici ve verzi Plug-In Hybrid PHEV.

Nové SUV C5 Aircross se bude vyrábět ve francouzské továrně Rennes – La Janais, na evropský trh se dostane na konci roku 2018.

Jsem velmi hrdá na to, že dnes mohu představit nové SUV C5 Aircross, které se bude vyrábět ve francouzském městě Rennes a bude určeno do téměř 92 zemí celého světa. SUV nové generace doplní nedávno obnovenou modelovou řadu značky Citroën a do zásadního segmentu SUV přináší typickou identitu značky: design, komfort a modularitu. Nové SUV C5 Aircross je novou vlajkovou lodí značky Citroën a významnou hybnou pákou mezinárodního růstu značky.“

Linda Jackson, generální ředitelka značky Citroën

 

 

JEDINEČNÁ OSOBITOST VE SVÉM SEGMENTU

EXPRESIVNÍ ODVÁŽNÁ IDENTITA

Styl nového SUV Citroën C5 Aircross navazuje na nejnovější modely Citroën: oživuje principy tohoto segmentu svým tvarem, z něhož vyzařuje výkonnost a odhodlání bez známek agresivity, a svou nabídkou barevné personalizace, která se stala podpisem značky Citroën. Svou stavbou a rozměry (délka 450 cm, šířka 184 cm, výška 167 cm, světlá výška 230 mm) se řadí mezi SUV segmentu C. Vůz dobře sedí na velkých kolech o průměru 72 cm, v nabídce má 17", 18" a 19" disky s grafickým dynamickým designem.

Široká a působivá přední maska je nositelkou identity Citroën – je na ní umístěno logo Citroën ve tvaru stylizovaných šípů a technologický světelný dvouúrovňový podpis full LED na výrazné masce chladiče. V horní části ho tvoří denní světla a směrovky, navazující na logo ve tvaru šípů, které se táhnou po celé šířce vozu, se spojují se spodními světly, jež sledují stejný pohyb, navazují na masku chladiče a vozu C5 Aircross dodávají moderní a expresivní pohled. Dlouhá a vysoká kapota má výrazný tvar, který zdůrazňuje robustnost a odolnost a ochranářský charakter vozu, šířku vozu posilují boční otvory sání. Přední stranu oživují stejně jako u posledních vozů Citroën C3, C3 Aircross, C4 Cactus nebo Berlingo barevné prvky zdůrazňující jeho charakter. Tyto výrazné grafické prvky jsou jasným odlišujícím znakem nové řady Citroën.

Při pohledu z boku vynikne výrazná a dobře profilovaná karoserie, která díky černým sloupkům čelního skla a zadním bočním okénkům vytváří nepřerušený 360° pás oken a střecha působí, jako by plula v prostoru. Linii oken podtrhuje chromovaný podpis ve tvaru C, který ukazuje na prostornost jeho interiéru, zatímco stylizované dvoubarevné střešní ližiny dodávají profilu originalitu a plovoucí střecha díky tomu působí velmi elegantně. Neopominutelnými prvky SUV jsou ochranné lišty podběhů kol a spodní linie karoserie, které podtrhuje grafické barevné ztvárnění prvků Airbump® dodávající vozu modernost a výrazný charakter.

Zadní široká vertikální strana ukazuje na prostornost a objem zavazadlového prostoru. Zadní vystouplá světla se čtyřmi podlouhlými moduly s LED diodami a 3D efektem na každé straně vozu vytvářejí okouzlující světelný podpis, který je současně grafický i technický. Tento snadno rozeznatelný podpis, který okamžitě přitáhne pozornost, ukazuje na šířku vozu. Aerodynamiku tvaru vozu podtrhují otvory v předním a zadním nárazníku a zadní spojler. Zadní nárazník konečně ozvláštňují dvě široké chromované koncovky výfuku na každé straně, které zadní části dodávají ještě více síly, stability a elegance.

 

KABINA TYPU SUV VZBUZUJÍCÍ DOJEM OCHRANY A POHODY

Komfort interiéru nového SUV C5 Aircross je jasný ihned po otevření dveří: vysoko posazené sedadlo řidiče, který tak získává dobrý přehled o silnici před sebou, prostorný a reprezentativní interiér, kde se člověk cítí v bezpečí a který ladí s vnějším stylem. Tento pocit posiluje i zpracování prostupující celou kabinou: palubní deska je opatřena lištou z měkčeného plastu, která se táhne přes celou šířku vozu, barevná lišta v horní části opěradel zdůrazňující linii karoserie kopírující linii oken, která interiéru dodává eleganci a odlišnost. Výrazně luxusní prostor kabiny vozu C5 Aircross v sobě spojuje styl, kvalitu provedení a uvolněnost.

Velká palubní deska plynulých a zaoblených tvarů je opatřena lištou z měkčeného plastu přerušovanou dvojitými větráky podtrhujícími propracovaný vzhled SUV. Robustní, široká a výrazná palubní deska je velmi typickým znakem vozu navozujícím komfort a vášeň pro cestování. Řidič má k dispozici přístrojovou desku zasazenou do měkké lišty, kterou nabízí nastavitelný digitální displej TFT o úhlopříčce 12,3" s třemi rozdílnými grafickými pojetími, vybrané informace o jízdě se zobrazují přímo před řidičem v jeho zorném poli a zlepšuje se tak komfort a bezpečnost. Volant se zabudovanými ovladači, silným věncem a plochým středem je zdoben leskle černými a matně chromovanými prvky, v některých verzích je potažený dvoubarevnou kůží. Uprostřed palubní desky jsou umístěny větráky, které společně s dotykovým kapacitním HD 8" displejem s lištou s dotykovými ovladači tvoří jeden dokonale integrovaný celek, který ještě více posiluje dojem její robustnosti a modernosti. Větráky jsou graficky zvýrazněny chromovanou a černě lakovanou lištou. Okamžitě vyvolávají dojem tepelného komfortu a jsou typickým prvkem SUV značky Citroën.

Vysoká a široká středová konzole, což je charakteristický prvek segmentu SUV, je vyrobena za použití měkkých materiálů. Je příjemná na pohled i na dotek, je spojena s širokou loketní opěrkou, pod kterou se ukrývá velká chlazená přihrádka. Najdeme v ní rovněž dva podsvícené držáky na nápoje a místo pro bezdrátové nabíjení telefonů.

Barvy a materiály, typické pro Citroën, jsou přizpůsobené očekávání zákazníků SUV, kteří vyhledávají reprezentativní vzhled a eleganci. Použité materiály jsou příjemné na pohled a na dotek a využité v hojné míře v místech, kde se jich řidič a posádka dotýká: na loketních opěrkách, středové konzole, palubní desce. Nové SUV C5 Aircross nabízí širokou paletu materiálů, od látky po kůži Nappa, aby si zákazníci mohli interiér přizpůsobit svému vkusu – od neformálního po vysoce elegantní. Zpracování sedadel Advanced Comfort klade důraz na měkké a příjemné materiály poskytující mimořádně přívětivý zážitek z pobytu na palubě. Designéři se inspirovali světem cestování a cestovních zavazadel. Tato inspirace, která se poprvé objevila u vozu C4 Cactus a později v různých formách v závislosti na segmentu, se v novém SUV C5 Aircross vyskytuje na klikách dveří či u popruhu na palubní desce před spolujezdcem.

 

SUV S OBROVSKÝMI MOŽNOSTMI PERSONALIZACE: 30 KOMBINACÍ VZHLEDU EXTERIÉRU, 5 STYLŮ INTERIÉRU

Nové SUV C5 Aircross nabízí širokou škálu možností personalizace, umožňujících celkem 30 možných kombinací exteriéru. Navazuje tak na nejnovější vozy C3 Aircross, C4 Cactus nebo Berlingo a zákazníci si tak mohou vytvořit vůz odpovídající jejich stylu:

Paleta 7 odstínů karoserie zdůrazňuje osobnost vozu, nabízí odstíny, které jsou jak nadčasové (Bílá Banquise, Černá Perla Nera, Šedá Platinium a Šedá Gris Acier), tak svěží (Červená Volcano) nebo elegantní (Modrá Tijuca, Bílá Nacré). Tyto odstíny lze kombinovat se střechou v odstínu Černá Perla Nera pro ještě větší dynamiku a odlišnost.

3 balíčky Pack Color rovněž dodávají více osobitosti a elegance: Silver, White a Red. Tyto důmyslně nadávkované barevné prvky vytvářejí kontrast s odstínem karoserie a objevují se u dílů Airbump® ve spodní části předních dveří, na spodní části předního nárazníku a pod střešním nosičem.

Další možnosti úpravy vozu dle vlastního vkusu poskytuje výběr 4 typů litých kol luxusního grafického vzhledu: Ellipse 17", dvoubarevná Swirl 18" Black/Alu s diamantovým výbrusem, dvoubarevná Art 19" Black/Alu s diamantovým výbrusem a Art 19" Black.

 

Nabízí rovněž 5 útulných a elegantních stylů interiéru, které byly vybrány s ohledem na potřeby evropských zákazníků:

Standardní styl kladoucí důraz na čistý střídmý design s látkovým čalouněním sedadel Silica Grey, se světle šedým pásem v horní části opěradel a šedou středovou konzolou a lištou palubní desky.

Styl Wild Grey, z něhož čiší větší vitalita a dynamika: sedadla s látkovým čalouněním Stone Grey a s látkovým čalouněním vytvářejícím efekt černé kůže, s oranžovým pásem v horní části opěradel a šedou středovou konzolou a lištou palubní desky.

Styl Metropolitan Beige, pro který je důležitý prostor, jas a elegance: sedadla s čalouněním z tlačené kůže Grey a látkovým čalouněním Grey, sladěná s tmavě šedým pásem v horní části opěradel a šedou středovou konzolou a lištou palubní desky.

Styl Metropolitan Grey v elegantním provedením tón v tónu: sedadla s čalouněním z tlačené kůže Graphite a látkovým čalouněním Graphite, zdůrazněná světle šedým pásem v horní části opěradel a šedou středovou konzolou a lištou palubní desky.

Styl Hype Brown určený pro nejnáročnějšího zákazníka se sedadly kombinujícími kůži Nappa Brown a látku vytvářející efekt černé kůže, s pásem v horní části opěradel z materiálu Alcantara ve světle šedém provedení vytvářejícím příjemné kontrasty, středovou konzolou, lištou palubní desky a stříškou přístrojové desky Brown a volantem potaženým vysoce elegantní černo-hnědou kůží.

S novým SUV C5 Aircross jsme přenesli celou stylovou identitu stylu Citroën do světa SUV a vytvořili jsme model výrazného stylu, který je schopen získat si zákazníky na všech trzích. Nové SUV C5 Aircross je jiné než ostatní, z jeho jedinečného moderního tvaru vyzařuje síla. Používá všechny principy SUV zpracované z úhlu pohledu designérů Citroën, příkladem je typický prvek tohoto segmentu. středová konzola, jež se tu objevuje v horizontálním pojetí.

Alexandre Malval, šéfdesignér značky Citroën

 

 

NEJPOHODLNĚJŠÍ A NEJVÍCE PŘIZPŮSOBITELNÉ SUV SVÉHO SEGMENTU

Program Citroën Advanced Comfort®, který je využíván během celé přípravy vozu, klade důraz na pohodu těla a mysli, a na praktický a velkorysý charakter nového SUV C5 Aircross, které využívá výkonnou, lehkou a technologickou modulární platformu EMP2 skupiny PSA. Nové SUV C5 Aircross poskytuje vysoký komfort a vynikající potěšení z jízdy, neboť tuto platformu doplňuje o několik exkluzivních prvků Citroën, zejména odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy (Progressive Hydraulic Cushions®) nebo sedadla Advanced Comfort, což jsou dvě inovace zvyšující komfort na palubě, které se v Evropě poprvé objevily u nového Citroënu C4 Cactus.

 

ODPRUŽENÍ S TLUMIČI S HYDRAULICKÝMI DORAZY (PROGRESSIVE HYDRAULIC CUSHIONS®) PRO CESTOVÁNÍ JAKO NA LÉTAJÍCÍM KOBERCI

Nové SUV C5 Aircross je ve všech verzích v Evropě vybaveno odpružením s tlumiči Progressive Hydraulic Cushions ®, které zajišťují vynikající komfort a vytvářejí dojem „létajícího koberce“ pro větší pohodu na palubě, dynamiku a potěšení z jízdy.

Odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy (Progressive Hydraulic Cushions ®), což je novinka značky Citroën, která se má se používat u budoucích vozů v nabídce, je výsledkem odborných znalostí značky Citroën v oblasti nápravového systému. Komfort odpružení je již téměř 100 let jedním ze základních principů značky. Zákazníci si v průběhu let komfort vozů značky Citroën, který je odlišný od všeho ostatního na trhu, velmi oblíbili. Tato technologie používaná u nového SUV C5 Aircross vychází ze zkušeností značky v automobilových závodech. Hydraulické dorazy umožňují díky lepšímu užitečnému zdvihu lepší tlumení nárazů včetně v případě skoku. Poprvé byly použity, otestovány a vyzkoušeny ve vytrvalostních závodech u vítězících vozů ZX, zejména v roce 1994 při závodě Paříž–Dakar, a v dnešní době je používají ve vozech C3 WRC. Jde o záruku účinnosti, která zajišťuje stabilitu a robustnost vozidel. A na základě této zkušenosti a na základě know-how inženýrů značky Citroën bylo vyvinuto nové odpružení, jehož cílem je vylepšit kvalitu odfiltrování nerovností, která je pro Citroën typická a zákazníci značky ji vyhledávají.

V rámci vývoje nového odpružení bylo podáno 20 patentů. Princip jeho fungování je jednoduchý. Zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, v případě „Progressive Hydraulic CushionsTM“ se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení. Odpružení tak pracuje ve dvou fázích podle potřeb zatížení:

V případě mírného stlačení a rozpínání řídí pružina a tlumič společně vertikální pohyby bez toho, že by se musely zapojit i hydraulické dorazy. Přítomnost těchto dorazů však inženýrům umožnila nabízet větší volnost zdvihu vozu, což vytváří dojem „létajícího koberce“ a pocit, že auto nad nerovnostmi vozovky doslova letí.

V případě většího stlačení a rozpínání se k pružině a tlumiči přidává i hydraulický doraz rozpínání nebo stlačení, které postupně pohyb zpomalují, takže na konci nedojde k prudkému zastavení. Na rozdíl od klasického mechanického dorazu, který absorbuje energii, ale část jí vrátí zpět, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Díky tomu nedojde k odrazu.

 

SEDADLA ADVANCED COMFORT PRO ŽIVOT JAKO V OBÝVACÍM POKOJI NA KOLECH

Široká a měkká sedadla vozu C5 Aircross s pohodlnými opěradly slouží jako pozvánka pro posádku, aby do vozu nasedla a vydala se na cestu s pocitem mimořádného komfortu. Vysoko posazená sedadla umožňují neustálý přehled o situaci a poskytují příjemný pocit komfortu a stability. Cestující mají dojem, že sedí v křesle, dobře izolovaní od silnice. Novinkou oproti verzi určené na čínský trh jsou sedadla v provedení Advanced Comfort u volitelných stylů (Wild Grey, Metropolitan Beige, Metropolitan Grey a Hype Brown), která nabízejí celou řadu vylepšení pro vyšší celkový komfort:

Velká pozornost byla věnována vizuálnímu komfortu, cílem bylo vytvořit viditelné a skutečné polstrování, které se inspirovalo legendárními hatchbacky značky, jako byly vozy CX nebo Xantia. Toto polstrování vytváří nepopiratelný vizuální podpis vozu a poskytuje komfort, který ještě posiluje prošití a grafické prvky, jež jsou součástí formálního jazyka používaného u posledních modelů značky, zejména vozu C4 Cactus.

Posílen byl subjektivní komfortní dojem tuhosti sedadel, již od prvního kontaktu nabízí díky 15mm pěně měkkost i oporu.

Dynamický komfort, který je zásadní zejména při dlouhých cestách, zajišťuje kombinace silné strukturované pěny na povrchu a pěny s vysokou hustotou uprostřed předních sedadel. Tato nová pěna s vysokou hustotou rovněž zajišťuje optimální komfort v průběhu času, ani po dlouhých hodinách jízdy nedochází k jakémukoliv sesedání, sedadla rovněž po několika letech používání nestárnou.

Komfortní držení těla je pro optimální jízdní komfort nesmírně důležité, napomáhají mu široké sedáky i opěradla, zesílené opěrky, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce vepředu a výškově a hloubkově nastavitelné opěrky hlavy. Sedadlo řidiče může být opatřeno elektrickým nastavením v 8 směrech, které lze uložit do paměti.

Pro ještě větší pohodu a posílení útulnosti i v nejstresovějších situacích mohou být přední sedadla kromě vyhřívání vybavena i vícebodovou masážní funkcí fungující za pomoci 8 vzduchových kapes rozmístěných v opěradle. Řidič i spolujezdec mají nezávisle na sobě možnost zvolit si jeden z 5 programů kombinujících masáž beder, zad a ramen.

 

NEJVÍCE PŘIZPŮSOBITELNÉ SUV A NEJOBJEMNĚJŠÍ ZAVAZADLOVÝ PROSTOR VE SVÉM SEGMENTU

Další odlišností oproti verzi pro čínský trh jsou možnosti modularity nového SUV C Aircroos, které jsou v tomto segmentu největší, a to díky 3 zadním samostatným posuvným zatažitelným sedadlům, jejichž opěradla jdou sklopit. Tato sedadla nabízejí kromě komfortu, který přináší jejich vyspělá koncepce a specifické pěny, řadu výhod:

Sedadla o stejné šířce poskytují stejnou úroveň komfortu všem 3 osobám ve 2. řadě, kdy cestující uprostřed má pro sebe stejný prostor jako ostatní,

Podélně nastavitelná sedadla v rozsahu 150 mm umožňují měnit prostor kabiny nebo zavazadlového prostoru,

Lze rovněž nastavit sklon opěradel, k dispozici je 5 poloh (19–26.5°),

Sedadla lze zcela sklopit a díky dvěma polohám podlahy zavazadlového prostoru vznikne zcela rovná podlaha.

Vůz má rovněž nejobjemnější zavazadlový prostor v segmentu SUV: jsou-li sedadla ve druhé řadě na místě, dosahuje objem zavazadlového prostoru pod zadním platem rekordních 580–720 l a při sklopených zadních sedadlech je objem zavazadlového prostoru ke stropu až 1630 l. Má široký vstup (1 017 mm) a krychlový tvar (délka 999 mm a při sklopených zadních sedadlech až 1 907 mm, výška pod zadním platem 583 mm), což usnadňuje nakládání i těch nejobjemnějších předmětů. Pro ještě snadnější přístup do zavazadlového prostoru je vůz C5 Aircross vybaven systémem hands-free přístupu a startování, stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a víko zavazadlového přístupu se otevře.

Další zásadní složkou komfortu na palubě jsou odkládací přihrádky. Nové SUV C5 Aircross má k dispozici celou řadu důmyslných a funkčních odkládacích přihrádek určených na různá použití. Zejména jde o širokou a hlubokou středovou konzolu, která ukrývá velký chlazený prostor pod loketní opěrkou, do něhož se vejde láhev o objemu 1,5 l, nebo velká plocha v přední části středové konzoly umožňující bezdrátově nabíjet telefony velkých rozměrů.

 

KABINA IZOLOVANÁ OD VNĚJŠÍHO HLUKU A ZPLODIN

Akustická izolace je na velmi vysoké úrovni, přední dvojitá vrstvená skla s izolační vrstvou výrazně snižují hluk z odvalování pneumatik a aerodynamický hluk a posádce zajišťují mimořádné odizolování od silnice, jako by se nacházeli v uzavřené kukle. Zvláštní pozornost byla rovněž věnována odizolování bloku motoru.

Nové SUV C5 Aircross je dále vybaveno systémem kvality vzduchu v kabině, AQS „Air Quality Systém“. Automatická klimatizace je vybavena vysoce výkonným filtrem s aktivním uhlím, který dokáže odfiltrovat vnější částice a nabízí vynikající čištění vzduchu pro ochranu cestujících před venkovními zplodinami. Systém AQS s čidlem znečištění vnějšího vzduchu automaticky upravuje režim cirkulace vzduchu ve voze.

 

KABINA PONOŘENÁ DO SVĚTLA

Nové SUV C5 Aircross je kromě velké prosklené plochy, kterou zajišťuje 360° pás oken, vybaven i velkým panoramatickým střešním oknem (1120 mm × 840 mm). Kabina poskytuje mimořádné prosvětlení a pocit pohody při otevřeném i zavřeném střešním okně a z každé cesty tak činí nezapomenutelný zážitek. Dva elektrické ovladače zahrnující i ochranu před přiskřípnutím umožňují intuitivní ovládání otevírání okna i pozici sluneční clony umožňující regulovat úroveň světla v kabině.

 

20 TECHNOLOGIÍ PODPŮRNÝCH PRVKŮ ŘÍZENÍ POSLEDNÍ GENERACE

Nové SUV C5 Aircross nabízí velmi širokou škálu špičkových podpůrných prvků řízení, celkem 20 technologií zvyšujících bezpečnost za volantem, zlepšujících komfort na palubě a usnadňujících řízení bez ohledu na vnější podmínky.

Technologie, jejichž cílem je zlepšovat bezpečnost za volantem: velký krok k vozu se samočinným řízením

Nové SUV C5 Aircross, které je vybaveno kamerou v horní části čelního skla a radarovým čidlem v předním nárazníku, nabízí to nejlepší z podpůrných prvků řízení, které představují skutečný krok vpřed k samočinnému řízení.

Active Safety Brake: systém detekuje pevné i pohyblivé překážky i chodce a pokud zjistí riziko kolize, automaticky aktivuje brzdy, aby k ní nedošlo.

Aktivní systém sledování mrtvého úhlu: systém upozorňuje řidiče pomocí diody ve zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu. Pokud se ve voze používá aktivní systém sledování mrtvého úhlu a řidič přesto zapne směrovku a začne přejíždět k dané straně, systém vyvine tlak na volant, aby řidiče odradil od manévru a zabránil kolizi.

Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: systém dokáže rozpoznat vodorovné značení na vozovce a analyzovat. Systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko překročení dělicí čáry bez zapnuté směrovky. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, může její úpravě zabránit tím, že pevně uchopí volant do ruky.

Adaptivní tempomat: umožňuje řidiči, aby nechal na vozidle přizpůsobení rychlosti vozu jedoucímu před ním.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go: systém zjistí přítomnost vozu vepředu a automaticky pomocí brzdového pedálu a pedálu akcelerátoru udrží bezpečnou vzdálenost, kterou si řidič předem navolí, a umožní také znovu zrychlit bez zásahu řidiče. Umožňuje nastavení rychlosti od 30 do 180 km/hod., kontrolu rychlosti a vzdálenost mezi auty a omezení akcelerace v zatáčkách.

Varování před rizikem srážky: upozorní řidiče v případě, že hrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem, funguje od rychlosti 30 km/hod. Výstraha se objeví těsně před aktivací automatického brzdění.

Varování před rizikem ospalosti (Coffee Break Alert): systém, který po 2 hodinách nepřetržitého řízení při rychlosti nad 70 km/hod. vyzve řidiče, že je čas udělat si přestávku.

Systém varování před snížením pozornosti řidiče: systém v případě poklesu ostražitosti upozorní řidiče. Zařízení sleduje stav pozornosti řidiče podle vychýlení z dráhy oproti vodorovnému dopravnímu značení. Tato funkce je vhodná zejména pro vysokorychlostní silnice a dálnice a rychlosti nad 65 km/hod.

Systém rozšířeného rozpoznání dopravního značení: průběžně monitoruje dopravní značky s rychlostním značením a zjištěné údaje zobrazuje na displeji ve voze. Řidič může rychlost doporučenou systémem velmi snadno zadat jako referenční hodnotu pro tempomat nebo omezovač rychlosti. Tento systém dokáže kromě značek s omezením rychlosti monitorovat i některé jiné značky a promítat je do přístrojového panelu (například stop, zákaz vjezdu do jednosměrné ulice nebo zákaz předjíždění). Systém tak umožňuje zlepšovat dodržování silničních pravidel a zvyšovat bezpečnost.

Highway Driver Assist: kombinuje systémy adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a aktivního systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a ovládá poloautomaticky řízení ve specifických podmínkách jízdy. Řidič si zvolí doporučenou rychlost a při rychlosti nad 30 km/hod. spustí aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Systém pak zaznamená polohu vozu v jízdním pruhu (uprostřed, spíše vlevo, nebo vpravo podle řidičských zvyklostí), řidič pak již nemusí ovládat rychlost nebo dráhu vozu, tyto funkce přebírá samo vozidlo. Tento systém, který je vhodný zejména pro vysokorychlostní silnice a dálnice, umožňuje řidiči částečně předat řízení samotnému vozu, jeho jedinou povinností je dál sledovat provoz na silnici. Systém vyžaduje, aby měl řidič ruce na volantu (i když ho nemusí řídit) a zůstal tak aktivní v souladu s platnou legislativou. Řidič může kdykoli řízení převzít, buď tím, že aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu vypne, aktivně se chopí volantu, nebo zabrzdí.

Automatické přepínání dálkových světel: pro klidnou a bezpečnou jízdu ve tmě se dálková světla automaticky přepínají na potkávací (a naopak).

 

Technologie, jejichž cílem je posílit komfort na palubě

Hands-free přístup a startování: systém řidiče rozpozná, jakmile přiblíží ruku k některé klice předních dveří nebo k otevírání zavazadlového prostoru, a vůz zamkne. Víko zavazadlového prostoru má elektrické otevírání a díky systému Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru/Hands Free Tailgate/ umožňuje toto víko otevřít nebo zavřít pouhým vsunutím nohy pod zadní nárazník.

Elektrická parkovací brzda: systém umožňující automatické zatažení parkovací brzdy při vypnutí motoru a její automatické uvolnění po rozjetí vozu. Řidič může kdykoliv zasáhnout a parkovací brzdu zatáhnout nebo uvolnit pomocí ovladače na středové konzole.

Park Assist: aktivní systém, který usnadňuje podélné parkování i parkování do řady pro klidné, snadné a bezpečnější parkování. Systém pomůže po aktivaci řidiči najít parkovací místo vyhovující rozměrům vozu a po jeho nalezení provede zcela bezpečně automatické zaparkování. Řidič ovládá pouze pedál plynu a brzd, systém se postará o vše ostatní.

Zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision: zadní kamera přenáší po zařazení zpátečky na displej pohled na zadní část vozu s barevnými čárami upozorňujícími na vzdálenost od překážky a rovněž pohled shora na situaci za vozem v úhlu 180°.

Vision 360: video systém pro všechny manévry při nízké rychlosti, který se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky nebo ho řidič může sám aktivovat. Poskytuje pohled shora na vůz a jeho okolí v úhlu 360°: pohled se aktualizuje při pohybu vozu vpřed nebo vzad. Podle manévrování vozu se automaticky přepíná do různých zobrazení.

 

 

Technologie usnadňující řízení za všech podmínek

Grip Control s funkcí Hill Assist Descent: posílená pohyblivost bez ohledu na povrch pro snadnější jízdu v obtížném terénu. Systém využívá vylepšený protiprokluzový systém zabudovaný do počítače ESP, který řídí pohyblivost předních kol a disponuje několika režimy, jež se mohou přizpůsobit danému terénu. Režim Standard ponechává systém Grip Control fungovat automaticky, ale je rovněž možné si pomocí ovládacího kolečka na středové konzole zvolit jeden z 5 režimů: Standard, Písek, 4×4, Sníh nebo ESP OFF. Nové SUV C5 Aircross proto nabízí skutečně všestranné řízení, neboť se přizpůsobí všem typům silnic, bez ohledu na podmínky. Se systémem Grip Control je spojena funkce Hill Assist Descent, která auto udrží v nízké rychlosti i na velmi strmých svazích. Tato technologie umožňuje zachovat dráhu vozu a snižuje riziko proklouznutí nebo rychlého rozjetí při cestě dolů, a to při jízdě vpřed i při couvání. Tato funkce asistenta pro jízdu ze svahu umožňuje bezchybně a bezpečně ovládat vozidlo, které je udržováno při velmi nízké rychlosti (3 km/hod.), což zajišťuje kontrolu a bezpečnost v obtížnějších situacích. Obě funkce jsou k dispozici u všech velikostí kol i u letních pneumatik. Jejich účinnost je maximální v kombinaci s pneumatikami vhodnými pro dané místní podmínky a zejména s pneumatikami 18"' Mud & Snow, které jsou součástí příplatkové výbavy.

Asistent pro rozjezd do svahu: umožňuje snadný rozjezd na svazích po uvolnění brzdového pedálu. Funkce funguje na svahu se sklonem více než 3 % a udrží vůz automaticky zabrzděný po dobu 2 vteřin.

Přisvícení do zatáček: levý nebo pravý mlhový světlomet osvítí prostor až v úhlu 75° vpravo, nebo vlevo od vozidla podle úhlu natočení volantu. Systém funguje při rychlosti nad 40 km/hod.

Kontrola stability při jízdě s přívěsem: jde o stabilizátor přívěsu v případě vozů s tažným zařízením (příplatková tovární výbava). Tato funkce doplňující ESP sleduje oscilační pohyby přívěsu nebo zpomaluje přívěs při kritické rychlosti. Existenci přívěsu zjistí po připojení elektrického konektoru přívěsu k tažnému vozu. Stabilizace přívěsu s ESP využívá snímače ESP a spouští všechny potřebné kroky: aktivně zmírňuje oscilační pohyby pomocí střídavého přibrzďování jednoho či druhého kola přední nápravy. Ve většině případů tento zásah stačí k úplnému odstranění oscilačních pohybů, a tím k zamezení jakéhokoli nebezpečí. Jsou-li však oscilační pohyby velké, systém sníží točivý moment motoru a působí na všechny čtyři kola tažného vozidla, aby se co nejrychleji dostalo z rozsahu kritické rychlosti.

 

6 TECHNOLOGIÍ KONEKTIVITY PRO KONTINUITU MEZI MOBILNÍMI PŘÍSTROJI ZÁKAZNÍKA A VOZEM

C5 Aircross poskytuje cestujícím intuitivní systémy využívající špičkové technologie, díky nimž se vytváří kontinuita mezi mobilními přístroji a vozem a díky nimž mohou zůstat připojení, sdílet věci, používat navigaci či odpočívat.

Dotykový kapacitní 8" displej ovládaným pouhým dotekem prstu nebo hlasem, je skutečným neuralgickým centre, nového SUV C5 Aircross. Lze jim měnit nastavení vozu, umožňuje přístup k multimediálnímu systému, ale také k telefonu, klimatizaci, navigaci.

Funkce Mirror Screen, kompatibilní se systémy Android Auto, Apple CarPlay™ a MirrorLink®, umožňuje bezpečně používat aplikace mobilního telefonu na displeji.

Citroën Connect Nav, navigační 3D systém poslední generace s mobilním připojením, který je spojen s webovými službami, jako je TomTom Traffic, které poskytují informace o dopravní situaci v reálném čase, o umístění a cenách čerpacích stanic a parkovišť, o počasí a lokálním vyhledáváním bodů zájmu. Uživatelé ocení rovněž možnost upozorňování na nebezpečné úseky.

Citroën Connect Box s balíčky Pack SOS & Assistance, služba zajišťující nouzové nebo asistenční volání s lokalizací vozu, která je k dispozici nepřetržitě a zdarma a nevyžaduje žádné přihlášení. Zajistí vyslání příslušných složek záchranného systému, a to buď automaticky, nebo stisknutím tlačítka SOS (nehoda) či tlačítka s logem Citroën (asistence)

Bezdrátové nabíjení telefonu umožňuje indukční nabíjení široké škály standardních telefonů kompatibilních se standardem Qi díky nabíjecí podložce zabudované do úložné přihrádky ve středové konzole. Bezdrátový přenos elektrické energie je založen na principu magnetické indukce. Se systémem je kompatibilních mnoho smartphonů jako například Samsung Galaxy S6, S7 nebo S8 nebo iPhone 8 a X.

Kamera ConnectedCAM Citroën® je systém využívající kameru zabudovanou do držáku vnitřního zpětného zrcátka. Funguje nezávisle na multimediálním systému vozu, využívá technologii Full HD a GPS. Zabudovaná paměťová karta (16 GB) umožňuje ukládat fotografie, které mohou být díky Wi-Fi připojení přesunuty do paměti telefonu. Kamera umožňuje pořizovat fotografie nebo videa okolí před vozem a odesílat je e-mailem nebo je sdílet na sociálních sítích. Kamera navíc neustále natáčí situaci na silnici před zpětným zrcátkem a v případě nehody videonahrávku automaticky uloží do paměti.

 

VÝKONNÉ A ÚČINNÉ MOTORY PRO JEŠTĚ VĚTŠÍ POTĚŠENÍ Z JÍZDY

Nové SUV C5 Aircross nabízí celou řadu účinných a výkonných motorů Euro 6.2 poslední generace, které jsou ideální pro každodenní jízdy nebo pro víkendové či prázdninové cestování, jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6 nebo osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 pro vynikající potěšení z jízdy a vynikající účinnost:

2 benzínové verze: PureTech 130 S&S BVM6 a PureTech 180 S&S EAT8,

3 dieselové verze: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8 a BlueHDi 180 S&S EAT8.

Půjde o první vůz značky Citroën, který bude od konce roku 2019 vybaven hnacím ústrojím Plug-In Hybrid PHEV s velmi nízkými emisemi CO2 a dojezdem 60 km v režimu ZEV.

 

NOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA EAT8 PRO VĚTŠÍ ÚČINNOST A POŽITEK Z JÍZDY

Nové SUV C5 Aircross má k dispozici nejnovější generaci automatické převodovky EAT8, „Efficient Auto Transmission“ s 8 rychlostními stupni, ovládáním Shift and Park by wire, kterou vyvinula japonská firma Aisin. Měkčí přenos točicího momentu poskytuje skutečný požitek jízdního komfortu při rozjezdu a parkování.

Tato automatická převodovka nabízí ještě větší účinnost a požitek z jízdy, především díky:

spotřebě paliva, která je díky 2 převodovým stupňům navíc o 7 % nižší než u převodovky EAT6, lepšímu výkonu v důsledku rozšíření funkce Stop & Start na 20 km/hod. u motoru BlueHDi 180 a díky nižší hmotnosti a větší kompaktnosti (až 2 kg v porovnání s EAT6);

příjemnějšímu řazení rychlostí, k němuž přispívá optimalizace přenosu točivého momentu mezi motorem a převodovkou, 2 převodové stupně navíc umožňují hladší řazení, neboť zkracují intervaly mezi jednotlivými stupni.

Nové elektrické ovládání automatické převodovky Shift and Park by wire funguje intuitivně a plynule a ergonomicky. Ovládá se pomocí ovladačů na volantu, které umožňují řadit manuálně, a přitom paralelně využívat i automatického řazení. Z důvodu vyšší bezpečnosti se při každém vypnutí motoru automaticky aktivuje funkce Park.

 

TECHNICKÉ VLASTNOSTI

Délka: 450 cm

Šířka: 184 cm

Výška: 167 cm (včetně střešního nosiče)

Rozvor: 273 cm

Světlá výška: 23 cm

Průměr kol: 72 cm

Objem zavazadlového prostoru: 580–720 l, při sklopených sedadlech až 1 630 l

Prohlédněte si video na Youtube: https://youtu.be/aFCU0JoHsHw

Top