Budete přesměrováni za vteřin

RÉTROMOBILE: CITROËN ODHALIL JUMĚLECKÉ DÍLO „MADE WITH ICONS“

  • Plastika „Made With Icons“, kterou vytvořil designér Jean-Baptiste Sénéquier, je odrazem 100 let existence značky Citroën.
  • Byla odhalena na výstavě Rétromobile na stánku věnovanému tomuto výročí. Tvoří ji 263 komponentů, které jsou pro značky symbolické, a z jejich rozmístění rafinovaně vystupuje logo Citroën tvořené dvojitými šípy. 
  • „Made With Icons“ osloví všechny milovníky a sběratele značky, kterým připomene 100 let inovací, odvahy a nadšení. Dílo si lze prohlédnout na fotografiích a ve videu ze stánku: https://bitly.com/2MUDjvc

Návštěvníci stánku připomínajícího na výstavě Rétromobile sté výročí značky Citroën by mohli mít oči pouze pro 30 ikonických vozů prezentovaných na stánku značky. Nicméně uprostřed trasy, v blízkosti vozu DS 21 Pallas, se před nimi objeví plastika tvořená 263 díly odkazujícími na nádherný svět historie značky.

Jejím autorem je designér Jean-Baptiste Sénéquier, který již se značkou Citroën spolupracoval na dílech „I love Citroën“ v roce 2016 a „I Inspire Citroën“ v roce 2017. U příležitosti svého stého výročí mu značka svěřila nový úkol, připomenout ho pomocí prvků, které znalci, fanoušci, sběratelé a profesionálové značky dobře znají a ocení. Měl volnou ruku a 6 měsíců času. S pomocí odborných rad týmu, který se věnuje historickému odkazu značky, si musel sám jednotlivé komponenty najít. Čtvercový formát byl použit již u předchozích realizovaných děl Citroën.


263 svědků stoleté historie shromážděných v jedinečné koláži
Designér je milovníkem značky, sám vlastní několik vozů z různých období. Pro tuto příležitost kompletně prozkoumal sériové automobily, koncepční vozy, motoristický sport, ale také hračky, reklamy, logo Citroën a jeho vývoj v průběhu času, typografii značky… Výsledkem je nádherná koláž, z níž vystupují dvojité šípy tvořící logo, ale i vizuální slovník značky, který je snadno rozpoznatelný. Z dálky jde o plastiku moderního vzhledu, zblízka o shrnutí historie značky Citroën, která před našima očima dostává konkrétní podobu… například:

  • ze začátku příběhu v roce 1919: spínač světel se jménem „André Citroën“ z vozu Type A 10 HP
  • Eiffelova věž s nápisem Citroën, odkazující na unikátní velkolepou reklamu, která zářila nad Paříží v letech 1924–1935
  • světla z řady různých modelů: 2CV, DS, GS, AMI8, …
  • „satelitní“ ovládací panel modelů GSA a Visa
  • kliky dveří: Rosalie, Traction, DS, 2CV, CX, C2, C4 CACTUS
  • šrouby čelního skla modelu 5HP Trèfle
  • koule hydraulického odpružení DS a specifický olej LHM
  • „8“ reprezentující vůz Traction 22, který měl osmiválcový motor, jenž se představil před 2. světovou válkou, ale po válce se nezachoval a nahradil ho model Traction 15/6. Číslice 8 je proto extrémně vzácný kus, který představuje hold tomuto sběratelskému grálu!
  • vzácné měděné logo ve tvaru asymetrických dvojitých šípů ze zadní části prezidentského vozu DS 21 generála de Gaulla, jehož autorem byl v roce 1968 karosář Chapron
  • hřeben, který získávali noví majitelé vozu s odkazem na reklamní slogan „S Visou s větrem o závod“
  • dubová zarážka z motorového prostoru vozu 2CV
  • volant modelu C4 Picasso (2006–2013) s pevným středem a stylizovanými šípy tvořenými rameny volantu
  • a nesmíme zapomenout na miniatury ilustrující automobilový sport a 100 let sportovních výkonů vozů značky Citroën, ani na koncepční vozy, symboly 100 let vizionářského ducha!




Citroën a umělecká tvorba
Citroën podporuje uměleckou tvorbu již téměř 100 let. Svědčí o tom spolupráce značky, do nichž byli zapojeni Pierre Louÿs, Victor Vasarely, Bernard Buffet, Kojiro Imamura, Bernard Rancillac, César, Ora-ïto či Jean-Charles de Castelbajac.
Citroën s koláží „Made With Icons“ pokračuje ve spolupráci inspirované jeho logem, jejímž cílem je již 4. rok po sobě představit interpretaci, kterou bude možné ukazovat jako obraz na stáncích a symbolických místech značky:

  • Prvním bylo dílo „I love Citroën“ vytvořené 3D tiskem 100 % made in France, které tvoří 1284 komponentů ve tvaru dvojitých stylizovaných šípů, jež společně představují znak značky.
  • Druhé dílo nesoucí označení „I Feel Citroën“ bylo z nafukovacího dřeva (technický patent), které vytvořila francouzská společnost ARCA, jež se věnuje uměleckému truhlářství. Jde o jedinečné krásné magické dílo, jehož povrch je celý ze dřeva, evokuje dech a život a ztělesňuje osobitým způsobem téměř stoletou stále se vyvíjející značku, pro kterou je nejdůležitější člověk.
  • Třetí dílo bylo pojmenováno „I Inspire Citroën“ jako odkaz na nový podpis značky „Inspired by You“, který ukazuje, co znamená Citroën dnes: je to populární značka v nejčistším smyslu slova, protože je blízká svým zákazníkům. Značka se jimi inspiruje a vychází vstříc jejich požadavkům. Plastiku tvoří 1 600 plexisklových tyčí a 8 000 LED diod, které rafinovaně vytvářejí šípy z loga Citroënu. 3D kamera umístěná v horní části dílu umožňuje zachytit přítomnost diváka, jenž se stává aktérem a může dílo měnit podle vlastního přání!
Top