Budete přesměrováni za vteřin

ČTVRTÉ PÓDIUM V ŘADĚ PRO C3 WRC

Ogier a Ingrassia druzí na Korsice

62. Tour de Corse (28.-31. března 2019)

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia si díky své bojovnosti zajistili na Korsice třetí pódium v této sezoně a čtvrté umístění mezi první třemi pro Citroën Total World Rally Team. Jejich tvrdě vybojovaná korsická druhá příčka jim vynesla snížení odstupu na první místo v celkové klasifikaci mistrovství světa pilotů na pouhé dva body. Esapekka Lappi a Janne Ferm dokončili soutěž na sedmém místě celkově, což přispělo k upevnění druhé pozice značky Citroën v Poháru konstruktérů světového šampionátu a přidalo zkušenosti z dalších kilometrů najetých na asfaltové rally.



Sébastien Ogier a Julien Ingrassia si hned po startu nedělní finálové etapy s 5,1 s náskokem před svými nejbližšími soupeři okamžitě zajistili třetí místo tím, že v průběhu soutěže najeli téměř třicet vteřin do konce RZ 13, první a nejdelší etapy (31,85 km) dne.

Na Power Stage, která se jela v idylickém údolí Fango s kulisou nádherně modré vody Středozemního moře na velkolepém horizontu, se pak francouzská posádka ještě jednou předvedla co do bojovného ducha. Za pátý nejrychlejší čas si připsala bonusový bod, když se po neuvěřitelném incidentu v poslední rychlostní zkoušce posunula na celkově druhé místo. Také proto jsou na druhém místě - jen dva body od prvního místa - v průběžném hodnocení mistrovství světa a nebudou muset otevírat trať na dalším kole šampionátu v Argentině (25.-28. dubna).

Šestinásobní mistři světa měli první den soutěže problémy s nastavením vozu bez šance na korekci vzhledem k chybějícímu polednímu servisu. Po prvním dni se usadili na šesté pozici 10,2 sekundy od čtvrtého místa. Další den pak předvedli doslova heroický výkon při obou průjezdech nové rychlostní zkoušky Castagnicca. Využili všechny své útočné schopnosti na nečistých površích a využili své kvalitní rychlostní poznámky pro první průjezd. Výsledkem byl třetí nejrychlejší čas při prvním a druhý při druhém průjezdu. Právě tyto dva rozhodující okamžiky závěrečné etapě je vynesly na pódium. S C3 WRC tak Sébastien Ogier a Julien Ingrassia zaznamenali třetí letošní pódium ze čtyř podniků. Citroën Total World Rally Team má na kontě dvě nejvyšší příčky ze čtyř podniků, po vítězství v Monte Carlu a Mexiku (Ogier-Ingrassia) a druhých místech ve Švédsku (Lappi-Ferm) a nyní na Korsice. Tým ze Satory se tak usadil na druhé pozici mezi výrobci v Poháru konstruktérů mistrovství světa.
Esapekka Lappi a Janne Ferm také bojovali s nastavením C3 WRC, a brzy zjistili, že jsou v situaci, která jim nedovolí lepší výsledek. Rozhodli se proto využít další kilometry pro zkoušení nastavení C3 WRC a rozšíření zkušeností na asfaltu. Jejich vytrvalost ale byla odměněna sedmou příčkou, což znamenalo nepřehlédnutelný příspěvek k celkovému účtu týmu.



JAK REAGOVALI...

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT

„Vzhledem k zisku 19  bodů v tak náročné rally je to dobrý výsledek. Na druhou stranu ale náš výkon vázl. Musíme pochopit, proč tomu tak bylo. Na asfaltu se tak stalo poprvé, na tomto povrchu jsme předtím neměli problém. I tak jsem ale rád, že nebudu muset otevírat trať v Argentině.“

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT

„Měli jsme velké plány pro toto dějství šampionátu, ale s výsledkem nemůžeme být moc spokojeni. Nemohli jsme jet naplno, auto bylo během víkendu poněkud nedotáčivé. Budeme teď tvrdě pracovat na odstranění nedostatků, abychom byli připraveni na nejbližší asfaltové rally v Německu a ve Španělsku. Ale na návrat na šotolinu v Argentině už se těším.“



DVĚ OTÁZKY PRO PIERRE BUDARA, ŠÉFA CITROËN RACING TEAMU

Jak hodnotíte letošní Tour de Corse?

„Z pohledu zisku bodů to byl dobrý výsledek, máme zajištěnou druhou pozici mezi výrobci a také mezi piloty. Nemůžeme být plně spokojeni s výkonností po celý víkend. Něco tomu chybělo. Nyní budeme všechno analyzovat, abychom se dokázali vrátit na potřebnou úroveň konkurenceschopnosti, na níž jsme na asfaltu bývali dříve, na tratích v Německu a Španělsku. Musím ale ocenit postoj a reakce týmu k obtížné situaci. Nevzdávají se, tvrdě pracují na tom, aby se na vše našlo řešení pro naše posádky. Už během víkendu jsme pracovali na zlepšení tak, že budeme schopní se dál zlepšovat a vrátit se ještě silnější.“
 
Jak byste charakterizoval výkony posádek?

„Musím podtrhnout, že vítěz produkuje kvalitní výkony i v době, kdy mu během soutěže ke stoprocentní konkurenceschopnosti něco chybí.  Zajištění dobrých výsledků i během takovéhoto víkendu je to, co vám pomůže vyhrávat mistrovství, to Sébastien a Julien dobře vědí. Znovu opakuji, dokázali pozoruhodnou schopnost se přizpůsobit a nikdy se nevzdávat. Excelentní výkon předvedli na testu Castagniccia a na ostatních byli neuvěřitelně vyrovnaní. Esapekka a Janne se nemají za co stydět, ale zatím s takovými situacemi nemají moc zkušeností. Jsem přesvědčený o tom, že až dostanou dobré auto, začnou předvádět jinou úroveň rychlosti, to dobře víme.“



HIGHLIGHTS VÍKENDU

Bývalý pilot WRC a nyní bezpečnostní pilot pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiu, Simon Jean-Joseph, se vrací k výkonům francouzské posádky na dvou bězích Castagniccia během sobotní etapy.

„Pro nás jako pro safety posádku bylo na rychlostní zkoušce Castagniccia, resp. dvou průjezdech během víkendu celkem dost korekcí. Sébastien a Julien mají sice hodně talentu a bojovného ducha, ale myslím, že jejich výjimečnost vychází z jejich neuvěřitelně precizního systému rychlostních poznámek. Pro stávající podmínky s velkou mírou znečištění a záludnosti tratí mají důvtipný styl změn v popisech tratí. To jim dává pocit jistoty a plný průchod jejich potenciálu. Pro bezpečnostní posádku to znamená mít dobrý cit, přidávat korekce na správných místech, aniž by bylo třeba měnit poznámky. Pak už je na Julienovi, jak jemné rozdíly zprostředkuje, aby to pak Séb všechno zohlednil v rychlosti při absolvování zkoušky.“




KONEČNÉ POŘADÍ

1.    Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3:22:59.0
2.    Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +40.3
3.    Evans / Martin (Ford Fiesta WRC) +1:06.6
4.    Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC) +1:18.4
5.    Suninen / Salminen (Ford Fiesta WRC) +1:24.6
6.    Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) +1:40.0
7.    Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +2:09.1
8.    Loeb / Elena (Hyundai i20 WRC) +3:39.2
9.    Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +5:06.3
10.    Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +6:44.6

 
MISTROVSTVÍ SVĚTA-POŘADÍ PILOTŮ

1.    Thierry Neuville – 82
2.    Sébastien Ogier – 80
3.    Ott Tänak – 77
4.    Elfyn Evans – 43
5.    Kris Meeke – 42
6.    Esapekka Lappi – 26
7.    Sébastien Loeb – 22
8.    Dani Sordo – 16
9.    Jari-Matti Latvala – 15
10.    Teemu Suninen – 14

 
MISTROVSTVÍ SVĚTA-POHÁR KONSTRUKTÉRŮ

1.    Hyundai WRT – 114
2.    Citroën Total WRT – 102
3.    Toyota Gazoo Racing – 98
4.    M-Sport Ford WRT – 70

Top