Budete přesměrováni za vteřin

NOVÁ C4 A NOVÁ Ë-C4, část 2.

100% ËLECTRIC: CITROËN PŘICHÁZÍ S NOVÝM POJETÍM KOMPAKTNÍHO HATCHBACKU

DŮMYSLNÉ ODKLÁDACÍ PŘIHRÁDKY PRO VŠECHNY

Zvláštní pozornost byla věnována odkládacím přihrádkám na všech místech. Konstrukce vozu díky využití programu Citroën Advanced Comfort® umožnila uvolnit maximum úložného prostoru, celkem jde o 16 přihrádek v kabině s celkovým objemem 39 l, rozmístěných vepředu i vzadu, z nichž některé jsou otevřené a jiné uzavřené, tak aby byly praktické pro každodenní život. Vůz nabízí inovativní a praktické vybavení, které splňuje stále rostoucí očekávání všech cestujících.

  • Jedinečné přihrádky a výbava pro spolucestujícího na předním sedadle:
    • Smart Pad Support Citroën, chytrý a originální vysouvací systém držáku, který se představuje ve světové premiéře. Je pevný, funkční a přímo zabudovaný do palubní desky, kde bezpečně udrží tablet pomocí dvou vyhrazených držáků pro Apple iPad Air 2 a Samsung Tab A 10,5" nebo univerzálního držáku pro jiné modely,
    • zásuvka na palubní desce, velká posuvná zásuvka s tlumeným zavíráním umístěná před cestujícím vepředu, se specifickým neklouzavým černým grafickým povrchem, pro bezpečné uložení a držení tabletu nebo jiného předmětu,
    • velká a hluboká odkládací schránka pod zásuvkou v palubní desce s tlumeným zavíráním.
  • Design vysoké a široké středové konzoly uvolnil prostor pro maximum odkládacích přihrádek:
    • velká úložná plocha před konzolou s rozdělovací neklouzavou horizontální přepážkou zdobenou černobílým grafickým vzorem, aby bylo možné skrýt objekty pod přepážkou a jiné naopak ponechat na dosah ruky na přepážce,
    • otevřená nabíjecí zóna ve spodní části středového panelu, kam je možné odložit smartphone a nechat ho zde snadno nabíjet, opatřená dvěma USB zásuvkami, z toho jedna je typu C,
    • úzká schránka před řadicí pákou pro uložení různých drobných předmětů,
    • velká středová odkládací schránka s roletkou, pod kterou se ukrývají dva držáky nápojů,
    • velká odkládací přihrádka pod středovou posuvnou loketní opěrkou.
  • Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici:
    • držáky nápojů a úzkou schránku v loketní sklopné opěrce zadní lavice pro uložení předmětů, jako jsou třeba propisky,
    • kapsy v zadní části opěradel předních sedadel.
  • Všichni cestující mají na dosah ruky rovněž široké a hluboké kapsy v předních i zadních dveřích.

 

C4

 

POZORNOST NA TÉ NEJLEPŠÍ ÚROVNI

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 je kompaktní všestranný hatchback, vhodný pro jakékoliv použití. Nabízí kompaktní vnější rozměry, takže si zachoval mrštnost pro každodenní použití a velkorysý vnitřní prostor, zejména díky rozvoru 267 cm, který je jeden z nejdelších v segmentu a cestujícím na zadních sedadlech ponechává velký prostor pro kolena, Best in Class (198 mm). Vnější šířka 180 cm, odpovídající šířce vozů v tomto segmentu, dává 3 osobám na zadních sedadlech dostatečný prostor – šířku v úrovni ramen 138 cm a v úrovni loktů 144 cm.

Svým velkorysým zavazadlovým prostorem 380 l, který je díky plochému a nízkému prahu (71,5 cm), širokému vstupu a rovným bokům dobře využitelný, patří Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 v tomto směru mezi nejlepší v segmentu a dokáže se přizpůsobit všem potřebám. Pro větší pohodlí umožňuje dvoupolohová podlaha zavazadlový prostor rozčlenit, po sklopení zadního sedadla je podlaha zcela rovná. Dvoupolohová podlaha může být nastavena do šikmé polohy pro snadnější nakládání. Nová ë-C4 – 100% ëlectric nijak nezaostává, nabíjecí kabely a různé předměty lze uložit pod podlahu. Pro ještě větší praktičnost jsou v zavazadlovém prostou rozmístěny po stranách háčky pro zavěšení tašek, vnitřní přepravní systém umožňuje převážení zvláště dlouhých předmětů.

 

PROSTOR DOKONALE IZOLOVANÝ OD VNĚJŠÍHO SVĚTLA

Velká péče byla věnována akustické izolaci, byl snížen hluk při jízdě a aerodynamický hluk, cestující jsou tak dokonale odizolováni od vozovky, cítí se jako v bavlnce, chránění před nepříjemnými zvuky zvenku. Zvláštní pozornost byla věnována také izolaci bloku motoru. Především na palubě vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric je ticho mimořádné, klid na palubě nenarušují žádné vibrace.

Ke zlepšení vibračního komfortu přispívají i litá 18" kola s diamantovým výbrusem Crosslight u vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric.

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí vedle digitálního systému pro zpracování zvuku Arkamys i osmikanálový HiFi systém, který tvoří středový kanál umístěný uprostřed palubní desky, woofery v předních a zadních dveřích, tweetery ve sloupcích čelního skla a subwoofer pod podlahou zavazadlového prostoru. Celý systém umožňuje milovníkům kvalitního poslechu vychutnat si hudbu jako doma v obývacím pokoji.

 

KABINA PLNÁ SVĚTLA

Prosvětlení paluby je jedním z pilířů programu Citroën Advanced Comfort®. Díky velkorysé prosklené ploše 4,3 m² a příjemným materiálům se posádka ponoří do klidné a pozitivní atmosféry. Světlé obložení stropu a vnitřních sloupků zaručují pocit jasu a teplo, některé styly interiéru používají živé, teplé a pro automobilové prostředí neobvyklé odstíny jako například Ambiance Metropolitan Blue nebo Ambiance Hype Red.

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 mají velká boční okna včetně okének u zadních sloupků a velkého střešního okna s elektrickým ovládáním, které zaplavují kabinu světlem. Střešní okno typu spoiler pro zachování výšky vozu v zadní části je opatřeno protisluneční clonou pro nastavení požadované úrovně světla v kabině. Interiér tak nabízí spoustu světla a pocit pohody při jízdě s otevřeným i zavřeným střešním oknem, takže každá cesta je zážitkem sama o sobě.

V noci je atmosféra příjemná a uklidňující, zejména díky LED ambientnímu osvětlení digitálního přístrojového panelu v kombinaci s bílým podsvícením funkcí řízení a komfortu a s předními a zadními stropními světly. 

 

VYNIKAJÍCÍ TEPELNÝ KOMFORT PRO VŠECHNY ZÓNY URČENÍ

Pro posílení tepelného komfortu i v extrémních podmínkách je součástí výbavy vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4:

  • vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant, což je u vozů v nabídce značky Citroën novinka,
  • vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu,
  • dvouzónová automatická klimatizace s dvojím ovládáním pro snadné použití: fyzickými ovladači na středovém panelu a digitálními ovladači na dotykovém tabletu,
  • větráky v zadní části středové konzoly pro cestující na zadních sedadlech.

 

C4

 

20 TECHNOLOGIÍ ASISTENČNÍCH SYSTÉMŮ ŘÍZENÍ NEJNOVĚJŠÍ GENERACE

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí bohatou výbavu podpůrných prvků řízení s 20 technologiemi nejnovější generace. Stejně jako u SUV C5 Aircross, které má mezi vozy Citroën nejbohatší nabídku asistenčních systémů řízení, jsou i vozy Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 na cestě ke skutečnému samočinnému řízení!

 

  • Technologie zvyšující bezpečnost při řízení: velký krok k samočinnému řízení

 

  • Active Safety Brake: systém detekuje pevné i pohyblivé překážky, chodce, cyklisty i auta, a to i v noci a pokud zjistí riziko kolize, automaticky aktivuje brzdy, aby k ní nedošlo.
  • Systém varování před srážkou a Post Collision Safety Brake: systém při rychlosti vyšší než 30 km/h varuje řidiče v případě, že vzdálenost od vpředu jedoucího vozu není bezpečná a hrozí srážka. Toto varování se spouští těsně před spuštěním automatického brzdění po nehodě, které omezuje riziko řetězových srážek.
  • Systém sledování mrtvého úhlu: systém upozorňuje řidiče pomocí diody ve zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu.
  • Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko překročení dělicí čáry bez zapnuté směrovky. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, může její úpravě zabránit tím, že pevně uchopí volant do ruky.
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go: systém se přizpůsobuje rychlosti vozu před sebou a automaticky udržuje bezpečnostní vzdálenost, kterou si řidič navolil. V případě nutnosti má systém schopnost působením na pedál brzdy a plynu vůz zastavit a zase ho automaticky rozjet bez zásahu řidiče.
  • Highway Driver Assist: toto zařízení autonomního řízení 2. stupně kombinuje systémy adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a aktivního systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, kdy vůz přebírá kontrolu nad rychlostí nebo dráhou vozu. Řidič můře částečně předat řízení samotnému vozu, jeho jedinou povinností je dál sledovat provoz na silnici, s rukama na volantu, v souladu s platnou legislativou. Řízení může kdykoli převzít.
  • Varování před rizikem ospalosti (Coffee Break Alert): řidič je po 2 hodinách nepřetržitého řízení při rychlosti nad 70 km/hod. prostřednictvím upozornění na palubní desce vyzván, že je čas udělat si přestávku.
  • Systém varování před snížením pozornosti řidiče: systém sleduje stav pozornosti řidiče podle vychýlení z dráhy oproti vodorovnému dopravnímu značení a v případě poklesu ostražitosti řidiče na toto upozorní.
  • Systém rozšířeného rozpoznání dopravního značení s uvedením rychlosti: systém průběžně monitoruje dopravní značky s rychlostním značením i některé jiné značky (stop, zákaz vjezdu do jednosměrné ulice atd.). Rychlost doporučenou systémem může řidič velmi snadno zadat jako referenční hodnotu pro tempomat nebo omezovač rychlosti.
  • Automatické přepínání dálkových světel: tato funkce zajišťuje automatické přepínání dálkových světel na potkávací (a naopak).

 

  • Technologie zvyšující komfort a klid na palubě

 

  • Hands-free přístup a startování s funkcí Proximity: pro odemknutí vozu při příchodu k němu a následné nastartování stačí mít klíč u sebe, totéž platí pro uzamčení vozu při odchodu.
  • Barevný head-up displej: základní informace o řízení (rychlost, pokyny navigačního systému) jsou barevně promítány na široký displej v přímém zorném poli řidiče, který se tak může soustředit na silnici před sebou.
  • Automatická elektrická brzda: systém umožňuje automatické zatažení parkovací brzdy při vypnutí motoru a její automatické uvolnění po rozjetí vozu. Řidič může kdykoliv zasáhnout a parkovací brzdu zatáhnout nebo uvolnit pomocí ovladače na středové konzole.
  • Boční parkovací asistent: tento systém informuje o blízkosti překážek na úrovni blatníků parkujícího vozu díky ukládání dat spojených s dráhou vozidla, která zaznamenají čidla umístěná na předním a zadním nárazníku.
  • Zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision: zadní kamera přenáší po zařazení zpátečky na displej pohled na zadní část vozu s barevnými čárami upozorňujícími na vzdálenost od překážky a rovněž pohled shora na situaci za vozem v úhlu 180°.
  • Vision 360: video systém pro všechny manévry při nízké rychlosti, který se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky nebo ho řidič může sám aktivovat. Poskytuje pohled shora na vůz a jeho okolí v úhlu 360°: pohled se aktualizuje při pohybu vozu vpřed nebo vzad.
  • Park Assist: aktivní systém, který usnadňuje podélné parkování i parkování do řady pro klidné, snadné a bezpečnější parkování. Systém nalezne automaticky parkovací místo a provede zcela bezpečně automatické zaparkování.
  • Asistent pro rozjezd do svahu: systém dokáže zabránit nežádoucímu pohybu vozu a usnadňuje rozjezd na svazích po uvolnění brzdového pedálu. Funkce funguje na svahu se sklonem více než 3 % a udrží vůz automaticky zabrzděný po dobu 2 vteřin.
  • Přisvícení do zatáček: levý nebo pravý mlhový světlomet osvítí prostor až v úhlu 75° vpravo, nebo vlevo od vozidla podle úhlu natočení volantu.
  • Kontrola stability při jízdě s přívěsem: jde o stabilizátor přívěsu v případě vozů s tažným zařízením (příplatková tovární výbava). Existenci přívěsu zjistí po připojení elektrického konektoru přívěsu k tažnému vozu a sleduje oscilační pohyby přívěsu nebo zpomaluje přívěs při kritické rychlosti pomocí střídavého přibrzďování jednoho či druhého kola přední nápravy. Jsou-li však oscilační pohyby velké, systém sníží točivý moment motoru a působí na všechny čtyři kola tažného vozidla, aby se co nejrychleji dostalo z rozsahu kritické rychlosti.

 

C4

 

6 TECHNOLOGIÍ KONEKTIVITY PRO KONTINUITU MEZI DIGITÁLNÍMI PŘÍSTROJI ZÁKAZNÍKA A VOZEM

Služby s připojením na internet umožňují užít si neomezený komfort, plynulost a jízdu bez otřesů a obav. Tyto služby zahrnující zejména celý elektrický ekosystém Nové ë-C4 – 100% ëlectric usnadňují a zklidňují používání vozu a zajišťují kontinuitu mezi mobilními přístroji a vozem, díky nimž může posádka zůstat připojená a odpočívat.

 

  • Dotykový 10" kapacitní displej ovládaným pouhým dotekem prstu je skutečným neuralgickým centrem vozu. Lze jím měnit nastavení vozu, umožňuje přístup k multimediálnímu systému, ale také k telefonu, klimatizaci, navigaci. Je spojen i se systémem rozpoznáváním hlasu.
  • Bezdrátové nabíjení telefonu umožňuje indukční nabíjení široké škály standardních telefonů kompatibilních se standardem Qi díky nabíjecí podložce zabudované do úložné přihrádky ve středové konzole. Bezdrátový přenos elektrické energie je založen na principu magnetické indukce
  • Kamera ConnectedCAM Citroën® je nezávislý systém využívající kameru zabudovanou do držáku vnitřního zpětného zrcátka, který využívá technologii Full HD a GPS. Kamera umožňuje pořizovat fotografie nebo videa okolí před vozem, data se ukládají do zabudované paměťové karty (16 GB). Díky Wi-Fi připojení mohou být data uložená kamerou přesunuta do paměti telefonu a lze je odesílat e-mailem nebo je sdílet na sociálních sítích. Kamera ConnectedCAM Citroën® navíc neustále natáčí situaci na silnici před zpětným zrcátkem a v případě nehody videonahrávku automaticky uloží do paměti. Toto zábavné a současně bezpečnostní zařízení, které nese typické znaky Citroën, se již používá ve voze Nový C3 a SUV C5 Aircross.
  • Connect Assist, služba nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu, která je k dispozici nepřetržitě a zdarma a nevyžaduje žádné přihlášení. Zajistí vyslání příslušných složek záchranného systému, a to buď automaticky, nebo stisknutím tlačítka SOS (nehoda) či tlačítka s logem Citroën (asistence). Systém zahrnuje také remote control, systém dálkového ovládání, který umožňuje ovládat vůz na dálku, a to díky aplikaci My Citroën (programování dobíjení a přednastavení teploty pro optimalizaci elektrického dojezdu, získávání informací o kapacitě baterie a zbývajícím množství paliva, počtu najetých kilometrů nebo lokalizaci vozu).
  • Connect Nav, navigační 3D systém poslední generace s mobilním připojením, který je spojen s webovými službami, jako je TomTom Traffic, které poskytují informace o dopravní situaci v reálném čase, o umístění a cenách čerpacích stanic a parkovišť, o počasí a lokálním vyhledáváním bodů zájmu. Uživatelé ocení rovněž možnost upozorňování na nebezpečné úseky nebo služby Free2Move. Systém je speciálně obohacen o informace spojené s elektrifikací vozu. Nabízí zejména body zájmu (POI) s nabíjecími stanicemi, dále čerpací stanice a grafiku zobrazující dosah podle úrovně nabití baterie, aby bylo možné lépe řídit dojezd vozidla.
  • Connect Play s funkcí Mirror Screen kompatibilní s protokoly Android Auto a Apple CarPlay, které umožňují bezpečný přístup k aplikacím telefonu prostřednictvím dotykového displeje vozu. Nová C4 je vybavena 4 USB zásuvkami, přes které si každý může dobíjet telefon: dvě jsou umístěny ve spodní části centrální konzoly (jedna typu A, jedna typu C) a dvě USB zásuvky typu A jsou umístěny v zadní části středové konzoly.

 

TECHNICKÉ VLASTNOSTI

  • Délka: 436 cm
  • Šířka: 180 cm / 203,2 cm rozložená zpětná zrcátka / 183,4 cm sklopená zpětná zrcátka
  • Výška: 152.5 cm
  • Rozvor: 267 cm
  • Průměr kol: 69 cm
  • Průměr otáčení: 10,9 m
  • Světlá výška: 15.6 cm
  • Objem zavazadlového prostoru: 380 l
  • Výška nákladového prahu: 71,5 cm
  • Nová ë-C4 - 100% ëlectric: 
    • Výkon: 136 k (100 kW)
    • Baterie: vysokonapěťová 400 V Li-Ion 50 kWh
    • Točivý moment: 260 Nm
    • Dojezd: 350 kmi – cyklus WLTP
    • Maximální rychlost: 150 km/h
    • Zrychlení 0–100 km/h: 9,7 s (režim Sport)
    • Doba nabíjení: 
      • Veřejná nabíjecí stanice 100 kW: baterie se nabije na 80 % za 30 min, tj. 10 km/min
      • Wall Box 32 A: od 5 hodin (třífázové napětí s příplatkovým nabíjecím zařízením 11 kW) do 7,5 hodin (jednofázové napětí)
      • Domácí zásuvka: od 15 hod. (posílená zásuvka) do více než 24 hodin (standardní zásuvka)
Top