12/02/2024
- Citroën se rozhodl vnést nové světlo do koncepce dojezdu a efektivity elektrického pohonu a pověřil světově uznávanou nezávislou skupinu UTAC, aby posoudila postavení modelu ë-C4 X v rámci konkurenčního prostředí a odpověděla na otázku: „Kterému elektrickému modelu trvá ujetí 1 000 km nejkratší dobu?“
- V odpovědi na tuto praktickou otázku, kterou si klade každý zákazník při koupi elektromobilu a která rozhoduje o jeho schopnosti podnikat dlouhé cesty, se ukázalo, že v porovnání s modely Renault Mégane, Volkswagen ID 3 a MG ujel vůz ë-C4 X ve verzi s dojezdem 420 km tuto vzdálenost za nejkratší dobu.
- Tento výsledek dokládá správnost rozhodnutí vybavit model ë-C4 X kompaktní, lehčí a levnější baterií s efektivní nabíjecí křivkou umožňující nabíjení u rychlonabíjecích stanic o výkonu 100 kW, účinným elektromotorem a vhodnými prvky zajišťujícími aerodynamickou optimalizaci. Stejná rozhodnutí byla učiněna i u modelu ë-C4, který sdílí stejnou filozofii.
- Modely ë-C4 a ë-C4 X v kombinaci s novou aplikací e-ROUTES, která slouží jako on-line osobní asistent a umožňuje plánovat trasy v reálném čase, se ukázaly jako dokonale uzpůsobené pro každodenní dojíždění i jako vozy, které jsou schopny absolvovat dlouhé cesty v naprostém klidu.
- Efektivní a cenově dostupný vůz ë-C4 je ve Francii k dispozici za cenu od 199 €/měsíc a vůz ë-C4 X za cenu od 229 €/měsíc. Model ë-C4 You je navíc způsobilý pro získání speciálního leasingu určeného pro elektromobily, který rodinám umožní přístup k všestrannému a prostornému modelu již od 129 €/měsíc.
MODEL | Citroën ë-C4 X | MG 4 | Renault Mégane | Volkswagen ID 3 |
Baterie (využitelný výkon) | 54 kWh | 64 kWh | 60 kWh | 58 kWh |
Dojezd WLTP (kombinovaný cyklus) | 420 km | 435 km | 450 km | 425 km |
Pohotovostní hmotnost | 1 603 kg | 1 694 kg | 1 670 kg | 1 790 kg |
Citroën ë-C4 X | Konkurent 1 | Konkurent 2 | Konkurent 3 | |
100 | 19,6 | 20,2 | 21,2 | 23,3 |
200 | 19,4 | 20,2 | 20,6 | 23,1 |
300 | 19,4 | 20,3 | 20,7 | 23,0 |
400 | 19,4 | 20,4 | 20,7 | 23,0 |
500 | 19,5 | 20,6 | 20,9 | 23,1 |
600 | 19,6 | 21,0 | 21,0 | 23,1 |
700 | 19,8 | 21,3 | 21,0 | 23,2 |
800 | 20,0 | 21,6 | 21,3 | 23,3 |
900 | 20,1 | 21,8 | 21,5 | 23,3 |
1 000 | 20,2 | 21,9 | 21,6 | 23,4 |
Citroën ë-C4 X | Konkurent 1 | Konkurent 2 | Konkurent 3 | |
Fáze jízdy | čas (min)/vzdálenost (km) | čas (min)/vzdálenost (km) | čas (min)/vzdálenost (km) | čas (min)/vzdálenost (km) |
Jízda 1 (ze 100 % na 10 % SOC baterie) | 127/243 | 129/240 | 124/237 | 130/239 |
Jízda 2 (z 80 % na 10 % SOC baterie) | 98/185 | 102/187 | 99/180 | 99/186 |
Jízda 3 (z 80 % na 10 % SOC baterie) | 92/173 | 96/176 | 91/173 | 100/185 |
Jízda 4 (z 80 % na 10 % SOC baterie) | 90/169 | 90/166 | 89/169 | 91/172 |
Jízda 5 (z 80 % na 10 % SOC baterie) | 89/167 | 89/165 | 88/167 | 94/180 |
Roulage 6 (z 80 % do 1 000 km) | 36/63 | 39/66 | 42/74 | 23/38 |
Citroën ë-C4 X | Konkurent 1 | Konkurent 2 | Konkurent 3 | |
Celková doba jízdy | 8 h 52 min | 9 h 05 min | 8 h 53 min | 8 h 58 min |
Celková doba nabíjení | 3 h 05 min přepočítaný čas (vůz byl častěji na nabíjecí stanici 50 kW) | 3 h 59 min | 3 h 28 min | 3 h 26 min |
Celkový čas pro ujetí 1 000 km | 11 h 57 min | 13 h 04 min | 12 h 11 min | 12 h 24 min |