PODÍVEJTE SE NA OBSAH

KONCEPT CITROËN CXPERIENCE

Společnost CITROËN u příležitosti pařížského autosalonu v roce 2016 představila koncepční vůz CXPERIENCE, novinku v duchu hesla „Be Different, Feel Good“. Tento nový koncepční vůz boří svým neobvyklým tvarem a aerodynamickými liniemi zažité stereotypy segmentu luxusních hatchbacků… A všeobecný důraz na komfort je vidět i v interiéru vozu!

HORIZONTÁLNÍ LINIE

CITROËN svým konceptem CXPERIENCE beze zbytku naplňuje význam sloganu „Be Different, Feel Good“. Jeho velkorysé rozměry (délka 485 cm, šířka 200 cm a výška pouhých 137 cm) dokonale vyjadřují vůli značky prosadit se v segmentu luxusních hatchbacků.

 

Logo značky prostupuje celou přídí vozu až ke světlometům a zdůrazňuje tak jeho šíři. Pozornost byla věnována zejména světlům denního svícení ve tvaru písmene V, která vozu dodávají technologický vzhled. Je tvořen tenkými 3 mm širokými lamelami, mezi nimiž jsou vložena směrová světla.

MODERNÍ POJETÍ INTERIÉRU

Kabina vozu CXPERIENCE se inspiruje světem současné architektury. Inovativní design a horizontální pojetí se projevuje ve všech směrech od sedadel až po palubní desku. V interiéru jsou použité luxusní materiály a koncept sází na velmi výraznou žlutou barvu.

 

Sedadla vozu CXPERIENCE jsou čalouněna atraktivní látkou, která působí velmi příjemně. Na opěradlech i palubní desce je použit exkluzivní dekor ořechového dřeva, který dodává celku na eleganci.

DUŠEVNÍ I FYZICKÉ POHODLÍ

Světlé ořechové dřevo, nápaditý geometrický vzor, tmavá kůže, výrazná žlutá barva, příjemné osvětlení… Designéři věnovali interiéru koncepčního vozu CXPERIENCE velkou pozornost. Prostornost a použité materiály jsou důkazem toho, že CITROËN klade důraz na luxus a pohodlí.

 

Se značkou CITROËN je komfort odjakživa úzce spojen a jejím skutečným sloganem by mělo být heslo „Komfort Citroën“. To dnes nabývá širších rozměrů a zahrnuje celou řadu kritérií, jako je prosvětlení kabiny, prostornost, ergonomie či konektivita.

PROGRAM CITROËN ADVANCED COMFORT

Cílem programu Citroën Advanced Comfort je zajistit, aby automobil přispíval ve všech směrech k co nejvyššímu cestovnímu pohodlí. To by se mělo vztahovat na každou etapu vývoje.

 

Akustický a vizuální komfort, luxusní sedadla, atmosféra připomínající obývací pokoj, útulnost a jízdní komfort… Koncepční vůz CXPERIENCE byl navržen tak, aby umožnil maximálně pohodlné cestování! Vůz je vybaven intuitivním rozhraním, jehož cílem je umožnit propojení a sdílení dat mezi řidičem a posádkou prostřednictvím jejich mobilních přístrojů.

NEOMEZENÉ SDÍLENÍ

Interiér konceptu CXPERIENCE je útulný, pohodlný a nabízí široké možnosti konektivity... Je vybaven intuitivním rozhraním, jehož cílem je umožnit propojení a sdílení dat mezi řidičem a posádkou prostřednictvím jejich mobilních přístrojů. Panoramatický 19" displej 16:3, online služby, propojení s chytrým telefonem či tabletem, nová aplikace „Share with U“ umožňující snadno sdílet se spolucestujícími vybrané soubory (hry, hudba, videa).

HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE V POJENÍ CXPERIENCE

Vzhledem k faktu, že cestovní komfort souvisí především s radostí z jízdy, je koncepční vůz CXPERIENCE vybaven technologiemi poslední generace. Plug-in hybridní hnací ústrojí v sobě snoubí efektivitu a vysoký výkon. Benzinový motor o výkonu 150–200 k v kombinaci s elektromotorem (až 80 kW) nabízí výjimečnou dynamiku. 

 

Koncepční vůz CXPERIENCE funguje v městském provozu ve 100% elektrickém režimu s dojezdem až 60 km a mimo město umožní součinnost obou motorizací nižší spotřebu. Na dálnici přebírá roli klasický spalovací motor a koncepční vůz pak nabízí kumulativní výkon až 300 k a může bez problémů konkurovat i těm nejvýkonnějším hatchbackům.