Podívejte se na obsah

CITROËN SE ËLEKTRIFIKUJE

Inspirëd by you all

JIŽ VÍCE NEŽ 100 LET VYRÁBÍ CITROËN VOZY PRO KAŽDÉHO A JEHO PŘÍBĚH ROZHODNĚ JEŠTĚ NEKONČÍ!

Od roku 1919 hraje CITROËN klíčovou roli ve zprostředkování automobilů široké veřejnosti. I dnes, v éře elektrické mobility, se společnost ubírá stejnou cestou a snaží se zpřístupnit elektrifikované vozy všem.

Potřeby s ohledem na dopravu se mění a mobilita šetrnější k životnímu prostředí se postupně stává nutností. CITROËN tudíž nemůže zůstat v otázce elektrifikace pozadu! Značka se stoletou tradicí nyní nabízí vybrané modely se 100% elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. Přitom se inspiruje přímo vámi, vašimi potřebami a tím, jak využíváte automobily v každodenním životě.

JAKÝ JE VÁŠ ELEKTRICKÝ PROFIL?

Plug-in hybrid

Chcete během pracovních dnů jezdit ve 100% elektrickém režimu a o víkendu bezstarostně vyrazit na výlet i do vzdálenějších destinací? Svůj vůz můžete snadno dobít doma, na pracovišti nebo u veřejné dobíjecí stanice a každý den profitovat ze 100% elektrického pohonu.

100% elektrické

Máte pozitivní přístup k ekologii? Chcete zažít novou 100% elektrickou tichou jízdu s rychlou akcelerací bez rušivých zvuků motoru pro ještě větší radost z jízdy? Seznamte se s našimi 100% elektrickými vozy. 

Výběr je pouze na vás!

 

 

OPTIMALIZUJTE SVŮJ DOJEZD

Citroën představuje vše, co potřebujete vědět o dojezdu elektromobilů nebo plug-in hybridů.

ŘEŠENÍ DOBÍJENÍ

Jak nabíjet své vozidlo, ať už elektrické nebo hybridní?

Chcete-li se dozvědět vše o každodenním nabíjení, objevte řešení nabíjení.

 

SLUŽBY, KTERÉ ZJEDNODUŠÍ ELEKTRICKOU JÍZDU

Ovládejte své auto ve svém smartphonu

Zkontrolujte dojezd, naprogramujte nabíjení vozidla a tepelnou předúpravu, to vše z pohodlí vaší pohovky prostřednictvím aplikace My Citroën.

Naplánujte si dlouhé cesty s ohledem na životnost baterie a další hlavní faktory prostřednictvím funkce Charge My Car. *

 

* Dostupné v aplikaci Free2Move

Najděte nabíjecí stanice kompatibilní s vaším vozidlem kdekoli v Evropě pomocí Charge My Car.*

 

* Dostupné v aplikaci Free2Move

NAŠICH 10 ELEKTRICKÝCH ZÁVAZKŮ

●  Záruka na 70 % původní kapacity baterie je 8 let nebo 160 000 km (3 roky nebo 40 000 km pro CITROËN AMI),

●  Citroën Asistence: cestování bez obav 24 hodin denně, 7 dní v týdnu,

●  Ë-Expert centrum: odborníci CITROËN se o váš vůz postarají a zodpoví všechny vaše dotazy,

●  Smlouva Ë-Service (doporučeno): veškeré operace údržby, náhradní díly a služby jsou zahrnuty v ceně,

●  Schválené řešení nabíjení (doporučeno): kompletní nabídka wallboxů včetně instalace,

●  Řešení mobility za všech okolností,

●  Průběžná aktualizace softwaru pro ještě lepší zážitky z jízdy,

●  Nabíjení vozu na 80 % při každém servisním úkonu na elektrickém voze,

●  Rozpočet a stanovení schůzky online: rezervujte si schůzku online,

●  Váš vůz vyčistíme při každé návštěvě servisu.

CHCETE VĚDĚT VÍC O ELEKTRICKÝCH VOZECH? CITROËN MÁ ODPOVĚĎ

NÁKLADY

Je provoz elektrifikovaného vozu opravdu levnější než provoz klasického vozu se spalovacím motorem?

Přechod na elektrický pohon je zdrojem každodenních úspor.

 

Příklad provozních nákladů u vozu C4 a ë-C4 100% ËLECTRIC na 100 km jízdy:

● cca 65 Kč u ë-C4 100% ËLECTRIC, 

● cca 210 Kč u vozu C4 (spalovací verze).

 

Náklady na provoz vozů CITROËN (na základě ceny elektřiny 4 Kč / kW) v Kč na 100 km jízdy:

● AMI: 29

● C5 Aircross PHEV: 90

● ë-C4: 65

● ë-Jumpy/ë-SpaceTourer (dojezd 230 km): 94

● ë-Jumpy/ë-SpaceTourer (dojezd 340 km): 100

● ë-Jumper (dojezd 200 km): 86

● ë-Jumper (dojezd 340 km): 100

Je údržba elektrického vozidla více či méně nákladná než údržba spalovacího vozu?

Náklady na používání elektrického vozu (bez spotřeby energie) jsou asi o 30 % levnější než u spalovacího vozu (zahrnuje prodlouženou záruční údržbu a opotřebení dílů).

U 100% elektrických vozidel je údržba zjednodušena: žádné výměny oleje ani olejových filtrů, spojky atd.

Návštěvy servisu jsou méně časté: jednou za 2 roky nebo 25 000 km po revizi v prvním roce.

Servisní smlouva CITROËN zahrnuje kompletní údržbu vozu včetně baterie.

Je pojištění elektrického vozu více či méně nákladné než pojištění vozu se spalovacím motorem?

Pojištění elektrického vozidla může být až o 10 % levnější než u ekvivalentního spalovacího vozu.

Jaké jsou náklady na instalaci dobíjecí stanice? Existují nějaké dotace?

Při instalaci dobíjecí stanice je možné využít služeb odborné firmy vybrané společností CITROËN. Náklady na instalaci se budou lišit v závislosti na typu vybraného zařízení (zesílená zásuvka / wallbox) a jeho příslušenství.

Příklad instalace wallboxu v rodinném domě ve Francii:

● Cena pořízení a instalace wallboxu: 30 000 Kč

Wallbox 15 000 Kč + dobíjecí kabel 5 000 Kč + instalace 10 000 Kč

● Cena pořízení a instalace zesílené zásuvky: 7 000 Kč včetně instalace

Jaké finanční výhody jsou spojené s pořízením elektrifikovaného vozu?

Při nákupu elektrického nebo plug-in hybridního vozu je možné využívat různé pobídky a snížit skutečné náklady na nákup těchto vozidel.

● Pro soukromé osoby: 

    ● Podle země určení lze využít eventuální regionální podpory, případně bezplatné registrace vozu či dotace na instalaci wallboxu.

 

● Pro podnikatele:

    ● Osvobození od silniční daně.

    ● Optimalizace nákladů na vlastnictví a případná dotace na pořízení vozu.

    ● Příspěvek ke snížení CO2 vozového parku.

Mohu parkovat zdarma na veřejných parkovacích místech?

Parkování 100% elektrického vozu je v některých městech zdarma a v jiných za zvýhodněné ceny.

Musí mít elektrifikované vozy dálniční známku?

Za elektromobily a vybrané plug-in hybridní vozy není nutné platit dálniční známku.
DOJEZD

Jak daleko mohu ujet se svým elektrickým vozidlem?

Při rozhodování se o koupi elektrického vozu nutně vyvstává otázka dojezdu v kontextu každodenního nájezdu i cest na delší vzdálenosti.

CITROËN nabízí širokou škálu vozů, ze které si můžete vybrat podle vlastních potřeb.

Dojezd elektrifikovaných vozů CITROËN se stanovuje podle metodiky WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), která poskytuje uživatelům přesnější a realističtější pohled na hodnoty dojezdu podle skutečného používání vozu.

 

Podle metodiky WLTP

Až 55 km: plug-in hybridní SUV C5 Aircross a až 650 km v režimu spalovacího motoru

Až 75 km: CITROËN AMI 100% ËLECTRIC

Až 260 km: CITROËN ë-Jumper 100% ËLECTRIC

Až 275 km: CITROËN ë-Berlingo Van 100% ËLECTRIC

Až 330 km: CITROËN ë-SpaceTourer 100% ËLECTRIC a CITROËN ë-Jumpy 100% ËLECTRIC

Až 350 km: CITROËN ë-C4 100% ËLECTRIC

 

Další podrobnosti o dojezdu konkrétního vozu najdete na stránkách věnovaných přímo jednotlivým vozidlům. K dispozici jsou rovněž technické specifikace jednotlivých modelů.

 

Měli byste také vědět, že skutečný dojezd vozu závisí na různých faktorech:

● Rychlost

● Používání topení/klimatizace

● Styl jízdy

● Hmotnost nákladu

Jaké jsou faktory, které mají největší dopad na dojezd elektrického vozu?

Na dojezd elektrického vozu má vliv zejména těchto 5 faktorů:

● Rychlost: Čím rychleji jedete, tím více elektřiny spotřebováváte. Při rychlosti 130 km/h se dojezd sníží na polovinu. Na dálnicích jsou k dispozici rychlonabíjecí stanice. Udělejte si přestávku na kávu nebo oběd a zhruba za 30 minut můžete dobít až 80 % baterie.

● Teplota:

        ø Klimatizace/topení: V závislosti na modelu dochází ke snížení dojezdu o 10 až 30 %.

Před odjezdem je doporučeno naprogramovat předehřev/klimatizaci kabiny, dokud je vůz připojen ke zdroji elektrické energie. Naprogramování se provádí prostřednictvím aplikace MyCitroën.

        ø Nízké teploty: Ztráta dojezdu asi 5 %, když jsou venkovní teploty nižší než 0 °C.

● Styl jízdy: U sportovnější jízdy dochází ke snížení dojezdu zhruba o 10 %.

● Hmotnost nákladu: Čím více bude váš vůz naložen (zavazadla, osoby), tím menší bude dojezd.

● Opotřebení: Ztráta přibližně 10 % až 15 % po 5 letech používání nebo 75 000 km. Společnost CITROËN poskytuje záruku na trakční baterii 8 let nebo 160 000 km podle toho, co nastane dřív, při garanci 70 % její původní kapacity.

Co mám dělat, když je plánovaná cesta delší než dojezd mého vozu?

Pokud chcete s elektrickým vozem absolvovat delší cestu, stačí přejít do aplikace Free2Move a přihlásit se k odběru služeb ChargeMyCar (€ 4,99 / měsíc, pro majitele nového vozu ë-C4 100% ËLECTRIC zdarma po dobu 1 roku od nákupu vozu).

Přímo ve svém chytrém telefonu si naplánujete cestu:

● Počet zastávek na dobíjení

● Doba každého dobíjení

● Odhad ceny cesty 

Je možné během jízdy dobíjet energii?

U 100% elektrických a plug-in hybridních vozidel je k dispozici režim Brake:

● Umožňuje rekuperaci energie během brzdění a zpomalování.

● Režim Brake v kombinaci s plynulou jízdou může ve městě zvýšit dojezd až o 20 %. 

Kde se ve voze zobrazuje dojezd?

V elektrickém voze, podobně jako u konvenčních vozů se spalovacím motorem, se elektrický dojezd zobrazuje:

U 100% elektromobilu:

● Dojezd se zobrazuje vedle otáčkoměru.

● Dojezd se kalkuluje v reálném čase s přihlédnutím k různým faktorům, které ho mohou ovlivnit.

 

U plug-in hybridního vozu:

● Měřič zobrazuje zbývající dojezd v plně elektrickém režimu a režimu spalovacího motoru.

● Modré světlo umístěné na zpětném zrcátku indikuje jízdu ve 100% elektrickém režimu.

 

Prostřednictvím aplikace MyCitroën můžete také na dálku kdykoli zkontrolovat úroveň dojezdu a stav nabití baterie. 

DOBÍJENÍ

Jak a kde můžu dobíjet svůj vůz?

Ať už doma, na pracovišti či na cestách ve vašem okolí, k dispozici jsou různé možnosti nabíjení.

Nejpoužívanější řešení dobíjení je v domácím prostředí: zde můžete využít celou noc na kompletní dobití baterie pomocí zásuvky či wallboxu. Je pouze na vás, jakou možnost zvolíte na základě denního nájezdu a možností nabíjení mimo domácí prostředí.

CITROËN zajistí vše potřebné od prohlídky stávající elektroinstalace až po instalaci nejvhodnějšího nabíjecího zařízení.

Na pracovišti: Jste-li zaměstnanec, zeptejte se svého zaměstnavatele na možnost dobíjení na parkovišti vaší firmy.

Jste-li firemní zákazník, zajistíme vše potřebné s ohledem na velikost vašeho elektrického vozového parku i potřeby dojezdu...

Dobíjet můžete rovněž u veřejných dobíjecích stanic: ve městě, na parkovištích nákupních center nebo u supermarketů... Služba ChargeMyCar v aplikaci Free2Move vám umožní vyhledat dostupné terminály a usnadní platbu.

Na dálnicích můžete dobíjet u rychlonabíjecích stanic, které vám umožní rychle obnovit dojezd.

Jak najdu dobíjecí stanici?

Na cestách je velmi snadné najít veřejnou nabíjecí stanici přímo ve vašem chytrém telefonu. Přejděte do aplikace Free2Move, přihlaste se k odběru služby ChargeMyCar (€ 4,99 / měsíc, pro majitele nového vozu ë-C4 100% ËLECTRIC zdarma po dobu 1 roku od nákupu vozu).

● Umístění více než 220 000 nabíjecích stanic partnerské sítě, které jsou kompatibilní s vaším 100% elektrickým nebo plug-in hybridním vozidlem. Jedná se o největší síť dobíjecích bodů v Evropě,

● U 100% elektrických vozů je možné naplánovat i ty nejdelší cesty: výpočet trasy včetně zastávek u dobíjecích stanic.

Jak dlouho trvá dobíjení vozu?

Doba nabíjení závisí na několika faktorech, jako je výkon baterie, ale zejména zvolený typ nabíjecího zařízení.

Existuje několik typů zařízení, domácích i veřejných, s několika úrovněmi výkonu. Chcete-li zjistit vše o různých dostupných způsobech nabíjení a době nabíjení, přejděte na vyhrazenou stránku.

Na stránkách každého vozu je k dispozici simulátor doby nabíjení, který vám pomůže lépe vybrat to nejvhodnější řešení dobíjení.

 

Několik příkladů:

Plug-in hybridní SUV C5 Aircross: 100% dobití (55 km) za 2 hodiny pomocí 7,4 kW wallboxu**

CITROËN AMI 100% ËLECTRIC: 100% dobití za 3 hodiny pomocí běžné zásuvky

CITROËN ë-C4 100% ËLECTRIC: 80% dobití za 30 minut u rychlodobíjecí stanice*

CITROËN ë-SpaceTourer 100% ËLECTRIC: 80% dobití za 30 minut u rychlodobíjecí stanice*

CITROËN ë-Berlingo Van 100% ËLECTRIC: 80% dobití za 30 minut u rychlodobíjecí stanice*

CITROËN ë-Jumpy 100% ËLECTRIC: 80% dobití za 30 minut u rychlodobíjecí stanice*

CITROËN ë-Jumper 100% ËLECTRIC: 80% dobití za 30 minut u rychlodobíjecí stanice**

 

*Doba nabíjení u terminálu 100 kW **Doba nabíjení u terminálu 50 kW

Existuje standard nabíjení?

Elektrické a plug-in hybridní vozy CITROËN splňují evropské normy, a proto jsou kompatibilní se všemi terminály v Evropě.

100% elektrické vozy CITROËN (kromě vozu CITROËN AMI) jsou kompatibilní s rychlodobíjecími stanicemi 50 kW (ë-Jumper) a 100 kW pro ostatní elektrifikované vozy CITROËN.

Jak probíhá instalace nabíjecího zařízení?

CITROËN spolupracuje s odbornými firmami, které zajistí instalaci vašeho nabíjecího zařízení, více informací získáte u svého koncesionáře CITROËN.

Pro ještě větší pohodlí se o vás postaráme od A do Z a vše potřebné zařídíme. Jakmile budou stanoveny vaše potřeby a nabídku přijmete, náš partner objedná zařízení. Během celého procesu vám bude k dispozici poradce, který dohlíží na postup instalace.

Díky evropskému nařízení ze dne 19. června 2018 je možné stejně jako v rodinném domě požádat o instalaci řešení dobíjení na parkovacím místě ve společných garážích nebo na pracovišti.

Mohu svůj elektrický vůz nabíjet pomocí běžné zásuvky?

Svůj vůz můžete nabíjet prostřednictvím běžné domácí zásuvky pomocí speciálního kabelu. U 100% elektromobilu (kromě AMI) se jedná o nouzové řešení, protože u tohoto typu připojení jsou doby nabíjení velmi dlouhé.

 

Pokud chcete nabíjet rychleji, je nutné zajistit instalaci zesílené zásuvky nebo wallboxu.

Je možné nabíjet elektrický vůz na veřejném parkovišti?

Pokud je parkoviště vybaveno nabíjecími stanicemi, bude platba provedena podle cenových tarifů stanovených majitelem stanice.

Jaký kabel mám použít?

Některé kabely jsou dodávány v rámci standardní výbavy, jiné jsou dodávány v rámci příplatkové výbavy nebo je lze objednat jako originální příslušenství.

Každé dobíjení vyžaduje zvláštní kabel.

 

100% elektrické a plug-in hybridní vozy:

● Standardní kabel typu 2: pro použití v domácí zásuvce.

● Zesílený kabel typu 2: pro použití v zesílené zásuvce.

● Jednofázový kabel typu 3: pro použití u nástěnného boxu o výkonu 7,4 kW nebo u veřejného terminálu. U modelu C5 Aircross Hybrid je již při nákupu vozu nutno zakoupit tento kabel v rámci originálního příslušenství s ohledem na jeho palubní nabíječku o výkonu 7,4 kW.

 

100% elektrické vozy:

● Třífázový kabel typu 3: pro použití u třífázového wallboxu nebo u veřejného terminálu. Při nákupu vozu je nutno zakoupit tento kabel v rámci originálního příslušenství s ohledem na palubní nabíječku o výkonu 11 kW.

Mohu naprogramovat nabíjení svého elektrického vozu?

Můžete zahájit nabíjení, naprogramovat odložené nabíjení a předehřev/klimatizaci vozu, a to vše z pohodlí domova prostřednictvím aplikace MyCitroën. 
REMOTE CONTROL

Co je Remote Control?

Dálkové ovládání vám nabízí jedinečný zážitek pohodlí s různými a účinnými funkcemi, které jsou nad rámec řízení.

 

FUNKCE DÁLKOVÉHO OVLÁDÁNÍ:

 

Dálkové ovládání je bezplatná služba dostupná pro nová elektrická a plug-in hybridní vozidla. Lze jej používat prostřednictvím aplikace MyCitroën.

 

Video návod: https://www.youtube.com/watch?v=6fLmomd1LZE

 

Informace o stavu

 

Hlavní stránka zobrazuje klíčové informace o baterii včetně stavu a úrovně nabití a také odhadovaného rozsahu autonomie.

 

Aby bylo možné zobrazit aktualizované informace, je třeba obnovit domovskou stránku:

 

- posunutím dolů shora dolů

 

- kliknutím na kulatou šipku vpravo nahoře na stránce

 

Správné informace by se měly objevit za méně než minutu.

 

Během načítání informací musí být stabilní připojení k internetu.

 

Nesmí se přepínat z WIFI na mobilní data 3G/4G/5G ani naopak. V opačném případě bude komunikace přerušena.

 

Dálkové nabíjení

 

Pomocí této funkce můžete na dálku nastavit a zahájit nabíjení vašeho vozidla, pokud je zapojeno do zásuvky. Umožňuje také přepnout z režimu okamžitého nabíjení do režimu odloženého nabíjení a naopak. Odložené nabíjení lze také aktivovat stisknutím konkrétního tlačítka v nabíjecím krytu. Pokud nabití dosáhne 100%, obdržíte upozornění.

 

Dálkové vytápění a chlazení

 

Tato funkce nastavuje příjemnou teplotu ve vašem vozidle. Teplotu nemusíte konfigurovat sami, protože funkcí Dálkového ovládání vždy dosáhnete teploty 21 °C.

 

Všeobecné podmínky použití

 

Použití této funkce během nabíjení nebude ovlivněn dojezd vašeho vozidla. I tak bude teplota komfortně nastavena.

 

Když nastavujete klimatizaci, systém se spustí 30 až 45 minut před cílovým časem, takže vaše vozidlo dosáhne komfortní teploty a zůstane aktivní dalších 10 minut. Je tedy třeba naprogramovat čas, kdy budete své vozidlo používat.

 

V závislosti na výbavě vašeho vozidla můžete také naprogramovat nabíjení z dotykové obrazovky vašeho připojeného navigačního systému prostřednictvím stránky „Nabíjení“ v nabídce „ELECTRICAL“ a naprogramovat časy klimatizace v „MENU“ na „KLIMATIZACE“ strana.

 

První spuštění klimatizace se spustí pouze v případě, že mezi okamžikem, kdy definujete začátek a konec, uplyne 45 minut.

 

Po naprogramování je úprava uložena ve vozidle a bude spuštěna i bez internetového připojení.

 

Dveře a/nebo kufr musí být zamknuté. Pokud vozidlo během akce odemknete, zastaví se po 1 minutě.

 

Povely nabíjení, budou spuštěny, po dosažení komfortní teploty. V aplikaci se může zobrazit upozornění.

 

Zvláštní podmínky pro hybridní vozidla

 

Zahájení úpravy teploty ve vašem vozidle přeruší probíhající nabíjení. Bude obnoveno po dosažení komfortní teploty, pokud to nabíjecí stanice umožňuje. Kdykoli úroveň nabití baterie klesne pod 20 %, a vozidlo není nabité, funkce úpravy teploty ve vozidle nebude k dispozici.

 

Zvláštní podmínky pro elektromobily

 

Režim rychlého nabíjení může fungovat současně s úpravou teploty bez jakýchkoli podmínek. Při pravidelném nabíjení je však podmínkou venkovní teplota:

 

- Mezi 5° a 35° může klimatizace a nabíjení fungovat současně

 

- Mimo tento teplotní rozsah dostane přednost nastavení teploty ve vozidle a přeruší se nabíjení vozidla. Bude pokračovat po dosažení vámi stanovené teploty.

 

Kdykoli úroveň nabití baterie klesne pod 50 %, funkce úpravy teploty ve vozidle nebude k dispozici.

 

FUNKCE DÁLKOVÉHO OVLÁDÁNÍ:

 

Dálkové ovládání je služba dostupná pro nová vozidla se spalovacími motory, elektrická a plug-in hybridní vozidla. Umožňuje vzdálenou interakci mezi vaším chytrým telefonem a vaším vozidlem. Tuto službu lze využívat prostřednictvím aplikace MyCitroën.

 

U všech funkcí dálkového ovládání, nejpozději do 20 sekund po zadání úkolu, můžete různými způsoby zkontrolovat nastavení:

 

- pomocí banneru (pokud je otevřená domovská stránka MyCitroën)

 

- upozorněním (pokud je aplikace MyCitroën spuštěna na pozadí, nebo je smartphone uzamčen)

 

Stav uzamčení

 

Tato funkce vám umožňuje sledovat stav uzamčení vašeho vozu. Aby se aktualizovaný stav zobrazoval na domovské stránce, je třeba provést aktualizaci:

 

- posunutím dolů shora dolů

 

- kliknutím na kulatou šipku vpravo nahoře na stránce

 

Poznámka: Jakmile jsou odemčeny alespoň jedny dveře, je stav zobrazený v MyCitroën odemčen.

 

Dálkové zamykání/odemykání

 

Tato funkce Vám umožňuje na dálku zamknout/odemknout dveře vašeho vozidla. Animovaná tlačítka aplikace označují, že akce probíhá. Vozidlo se zamkne/odemkne nejpozději do 8 sekund po vyžádání.

 

Viditelnost tlačítka nesouvisí se stavem uzamčení vozidla, např. tlačítko „uzamknout“ je dostupné, i když je vozidlo zamknuté.

 

Dálkové osvětlení

 

Tato funkce Vám umožňuje na dálku zapínat výstražná nebo obrysová světla v závislosti na Vašem vozidle. Animovaná tlačítka aplikace indikují, že akce probíhá nejpozději 8 sekund po Vaší žádosti:

 

- zpočátku, že akce probíhá

 

- poté se na 10 sekund rozsvítí světla.

 

Dálkové troubení

 

Tato funkce umožňuje vzdálené troubení. Animovaná tlačítka aplikací indikují, že akce probíhá nejpozději 8 sekund po Vaší žádosti.

Jak aktivuji službu Dálkové ovládání?

Vzdálené služby vyžadují bezpečné ověření pro rozpoznání uživatele. Pro správné ověření postupujte podle následujících pokynů:

 

Poznámka: Pokud na příslušné vozidlo existuje smlouva pro jiného uživatele, bude po dokončení procesu aktivace automaticky ukončena.

 

• Stáhněte si mobilní aplikaci MyCitroën a vytvořte si účet

 

• Zadejte svůj VIN

 

• Přejděte na „Vozidlo“ a poté na kartu „Servis“.

 

• Vyberte požadovanou službu ze seznamu dostupných Připojených služeb

 

• Potvrďte využití služby

 

• Dokončete aktivaci ve 3 krocích:

 

* Dokončete do 6 dnů, jinak bude smlouva automaticky ukončena

 

• Zaregistrujte si důvěryhodné telefonní číslo

 

• Zaregistrujte svůj smartphone pomocí BEZPEČNOSTNÍHO kódu a/nebo Face ID / Touch ID

 

- Chcete-li používat Face ID, musíte používat alespoň IPHONE 9

 

- Chcete-li používat Touch ID, musíte používat alespoň IPHONE 7 / 8; nebo Android

 

• Jděte k vozidlu se svým chytrým telefonem a klíčem:

 

i. Nastartujte své vozidlo

 

ii. Navažte spojení Bluetooth mezi vaším vozidlem a chytrým telefonem

 

iii. Postupujte podle kroků pro identifikaci klíče

 

* V případě potřeby se aktualizace vozidla zobrazí v aplikaci a nainstalují se při příštích cestách – minimálně 15 minut dlouhých nebo delších. Jakmile bude vozidlo aktualizováno, můžete využívat vzdálené služby.

 

Poznámka: Během procesu aktivace pravidelně obnovujte domovskou stránku aplikace posunutím obrazovky shora dolů.

Používání služby Dálkového ovládání: kodex praxe

Abyste mohli co nejlépe využít své služby Dálkového ovládání, dodržujte prosím níže uvedený kodex:

 

• Ujistěte se, že jste dokončili aktivační procedury

 

• Ujistěte se, že jste v oblasti internetového připojení

 

• Ujistěte se, že alespoň každých 7 dní uděláte alespoň 15minutovou cestu s vaším vozidlem

 

• Zkontrolujte, zda je zde deaktivován soukromý režim vašeho vozidla => Jak aktivovat a deaktivovat sdílení dat a polohu vozidla?

 

• Elektronické dálkové ovládání a dálkové ovládání můžete používat na různých chytrých telefonech, pokud se přihlásíte pomocí účtu předplatného služby. Aplikace vás provede registrací smartphonu s kroky ověření.

 

Další informace jsou k dispozici zde

 

Navzdory těmto doporučením, pokud narazíte na potíže, kontaktujte naše oddělení péče o zákazníky a vyplňte dostupný formulář aplikace MyCitroën. Budete požádáni o odeslání protokolů k analýze.

SERVIS / ÚDRŽBA / ZÁRUKA

Existují konkrétní pojistné smlouvy pro elektrická vozidla?

U některých pojišťoven mohou mít vlastníci elektrifikovaných vozů pojistnou smlouvu levnější až o 30 %.

Jak vytvořit účet v aplikaci MyCitroën?

Vytvoření účtu v aplikaci MyCitroën je hračka. Nejprve si stáhněte aplikaci v App Store nebo Play Store, v závislosti na vašem telefonu.

Chcete-li se snadno zaregistrovat, připravte si technický průkaz vozu. Chcete-li spárovat vůz s aplikací a využívat všechny její funkce, je nutné zadat číslo VIN vozu a aktuální počet najetých kilometrů.

Číslo VIN (číslo podvozku) obsahující 17 znaků najdete v části E technického průkazu. Počet najetých kilometrů je zobrazen na přístrojové desce vozu.

Po zadání těchto náležitostí můžete začít využívat konektivních služeb CITROËN.

Jakou údržbu vyžaduje 100% elektrický vůz?

Údržba elektrického vozidla je velmi jednoduchá:

● Méně častá údržba než u vozidla se spalovacím motorem.

● Žádná výměna oleje, výměna olejových filtrů, kontrola spojky nebo výfuku.

● Méně časté návštěvy servisu: přibližně každé 2 roky nebo 25 000 km.

● Autorizované servisy CITROËN provádí systematickou diagnostiku při každé údržbě vozidla. 

Jaká je záruční doba baterie?

Ať už se jedná o 100% elektromobil (kromě AMI), nebo plug-in hybridní vůz, CITROËN se zavazuje k záruce na trakční baterii 8 let nebo 160 000 km podle toho, co nastane dřív, při garanci 70 % její původní kapacity.

 

Na AMI je záruka 3 roky nebo 40 000 km.

 

Na startovací baterii (12 V) je poskytována běžná zákonná záruka jako na vůz.

Jak se kontroluje baterie?

Při každé návštěvě servisu se provádí diagnostika.

 

Jestliže má majitel 100% elektrického vozu uzavřenou servisní smlouvu, může požadovat CERTIFIKÁT O KAPACITĚ BATERIE při každé návštěvě autorizovaného servisu CITROËN, kdy je na jeho voze prováděn servisní úkon. 

Můžu měřit kapacitu baterie? Jak zjistím, jestli je v pořádku? 

Kapacitu baterie nemůžete sami změřit. K tomu je zapotřebí speciální diagnostika, která načte chybové kódy a umožní jejich analýzu.

 

Při každé návštěvě autorizovaného servisu se provádí kompletní diagnostika.

 

Jestliže má majitel 100% elektrického vozu uzavřenou servisní smlouvu, může požadovat CERTIFIKÁT O KAPACITĚ BATERIE při každé návštěvě autorizovaného servisu CITROËN, kdy je na jeho voze prováděn servisní úkon. 

Co dělat v případě poruchy baterie? 

Na digitální přístrojové desce se zobrazuje informace o stavu baterie. U plně elektrických vozů se zobrazuje upozornění na dojezd 30 km. V případě vybití baterie je v rámci asistenčních služeb zahrnut odtah, který přijede většinou do 40 minut.

 

Pozor, nezaměňujte PORUCHU a VYBITÍ BATERIE:

● PORUCHA BATERIE:

         ø 70 % kapacity baterie pokrývá záruka výrobce

         ø Asistence* na 8 let nebo do nájezdu 160 000 km na minimální kapacitu baterie 70 %

         ø Průměrný čas příjezdu 40 minut

● VYBITÍ BATERIE:

         ø Asistence zdarma v rámci servisní smlouvy, jednou ročně odtah k nejbližší dobíjecí stanici

         ø Výstraha na dojezd 30 km před úplným vybitím baterie

         ø Průměrný čas příjezdu 40 minut

 

* Pro CITROËN Ami: 3 roky nebo 40 000 km 

Co dělat v případě, že se můj elektrifikovaný vůz nehodí pro delší cestu?

Potřebujete občas delší dojezd?

CITROËN vám zprostředkuje pronájem klasického vozu se spalovacím motorem za výhodnější cenu. Přihlášením se k službě Mobility Pass ve své finanční smlouvě získáte dvojí výhodu:

● Bonus ve výši 30 %, který je k dispozici okamžitě, tj. za zaplacených 18 € / měsíc získáte kredit 25 € / měsíc připsaný na váš účet, ze kterého budete platit výpůjčku.

● 20% sleva na pronájem vozu prostřednictvím Free2Move's Rent.

Snadný přístup prostřednictvím aplikace MyCitroën.

 

Přejete si cestovat mimo Evropu?

V rámci originálního příslušenství nabízíme univerzální nabíječku, která umožňuje dobíjení kdekoli bez ohledu na místní elektrické normy (třífázový kabel s multifunkční nabíječkou a konektory vhodnými pro elektrické zásuvky používané v dané zemi).

Podléhá mé elektrické nebo hybridní vozidlo technické kontrole?

Ano, nový vůz podléhá technické kontrole po 4 letech a poté každé 2 roky, stejně jako u konvenčních vozidel se spalovacím motorem.
DOPAD NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Co se stane s vyřazenými bateriemi?

Skupina STELLANTIS nastavila proces sběru a recyklace baterií z elektrických vozidel a hybridů na všech prodejních místech v Evropě ve spolupráci s uznávanými evropskými recyklačními společnostmi.

 

Evropská směrnice stanoví recyklační účinnost 50% za měsíc (v poměru k hmotnosti baterie).

 

STELLANTIS prostřednictvím svých partnerů zajišťuje účinnost recyklace minimálně 70 %.

CO JE E-ROUTES A JAK HO MOHU POUŽÍT?

Co je e-ROUTES?

e-ROUTES je navigační aplikace pro chytré telefony určená pro elektrická vozidla, kterou lze zrcadlit pomocí Android Auto a CarPlay. Zobrazuje dostupné nabíjecí stanice v okolí a pomáhá plánovat cesty tím, že navrhuje nejlepší nabíjecí zastávky a optimální dobu nabíjení pro každou zastávku. Vaše cesty jsou neustále přizpůsobovány aktuálním podmínkám (dopravní informace, dostupnost nabíjecích stanic, počasí, stav nabití apod.).

Je mé vozidlo kompatibilní s e-ROUTES?

V současnosti je e-ROUTES dostupné pouze pro určitá elektrická vozidla. Pro ověření způsobilosti se přihlaste do aplikace MyCitroën nebo na stránce konektivních služeb a zkontrolujte seznam dostupných služeb pro vaše vozidlo. e-ROUTES může být uvedeno jako samostatná služba nebo jako funkce uvnitř Connect PLUS. Pokud je e-ROUTES zobrazeno v jakékoli formě, vaše vozidlo je způsobilé.

Je můj chytrý telefon kompatibilní s e-ROUTES?

Pro ověření kompatibility vašeho telefonu vyhledejte e-ROUTES v Apple Store nebo Google Play. Jakmile aplikaci najdete, klepněte na INFORMACE a zkontrolujte, jaký operační systém je požadován. Pokud váš telefon má tento systém nebo novější verzi, je kompatibilní.

Kde se mohu dozvědět o cenách a předplatit si e-ROUTES?

Navštivte stránku konektivních služeb a přihlaste se pomocí svého účtu MyCitroën, kde najdete informace o cenách a jak se přihlásit k odběru.

Už mám smlouvu, která zahrnuje e-ROUTES. Jak mohu začít používat aplikaci e-ROUTES?

Po předplatném smlouvy, která zahrnuje e-ROUTES v SAMS, musíte dokončit asociační proces v aplikaci MyCitroën. Pokud jste to již provedli pro jinou službu/funkci, nemusíte to dělat znovu. Poté přejděte do Apple Store nebo Google Play a stáhněte si e-ROUTES. Vyberte Citroën, zadejte své přihlašovací údaje MyCitroën a klepněte na přihlášení, abyste mohli začít používat e-ROUTES.

Vlastním dvě vozidla kompatibilní s e-ROUTES, mohu použít stejnou aplikaci pro obě vozidla?

Ano, můžete. Pokud jsou obě vozidla od stejné značky: po výběru značky a přihlášení v aplikaci můžete změnit preferované vozidlo klepnutím na „Změnit vozidlo". Pokud jsou vozidla od různých značek: vyberte značku, kterou chcete použít, a přihlaste se s odpovídajícím účtem značky. Chcete-li přejít na vozidlo jiné značky, odhlaste se a vyberte tuto jinou značku, přihlaste se s odpovídajícím účtem.

Jsem již přihlášen do aplikace e-ROUTES. Jak ji používat?

Najděte nabíjecí stanice v okolí e-ROUTES automaticky detekuje váš typ zástrčky a zobrazí blízké nabíjecí stanice (v okruhu 10 km) a jejich podrobnosti (včetně dostupnosti), i během jízdy bez nastavené trasy.

Upravte své preference pro baterii e-ROUTES automaticky detekuje úroveň vaší baterie (aktualizace může trvat až 1 minutu, v závislosti na kvalitě připojení). Ručně můžete upravit následující parametry:

  • Úroveň baterie při odjezdu
  • Minimální úroveň baterie v cíli
  • Minimální úroveň baterie u nabíjecí stanice
  • Maximální úroveň baterie

Upozorňujeme, že změna těchto nastavení nebude mít přímý vliv na nabíjení vašeho vozidla, protože e-ROUTES nekontroluje nabíjení vašeho vozidla. Například, pokud nastavíte maximální úroveň baterie na 80 % a necháte své vozidlo nabíjet přes noc, aplikace nezabrání vozidlu v dosažení 100 %.

Upravte své navigační nastavení Můžete si vybrat, zda se chcete vyhnout mýtným, trajektům a dálnicím. Také můžete aktivovat upozornění na radary* a hlasové pokyny. *Upozorňujeme, že upozornění na radary nejsou povolena v Německu.

Optimalizujte své nabíjecí zastávky Pokud plánujete dlouhou cestu, můžete upravit frekvenci/dobu trvání nabíjecích zastávek klepnutím na „Optimalizovat pro“. Můžete si vybrat mezi kratšími zastávkami, delšími zastávkami a nejlepší trasou (nejefektivnější trasa pro zkrácení celkového času cesty).

Zadejte cíl a naplánujte si cestu Po zadání cíle vám e-ROUTES ukáže nabíjecí stanice, na kterých byste měli zastavit, abyste cestu dokončili co nejefektivněji. Aplikace bere v úvahu vaši baterii, navigační a optimalizační preference a pro každou zastávku vám řekne, jak dlouho byste měli nabíjet. Můžete také vybrat alternativní trasu (pokud je k dispozici) nebo upravit nastavení baterie/navigace/optimalizace.

Jakmile klepnete na tlačítko „Go“, obdržíte pokyny včetně:

  • Turn-by-turn navigace
  • Rychlostní limity
  • Aktuální rychlost
  • Upozornění na radary (volitelné)
  • Reálný provoz
  • Hlasové pokyny (volitelné)
  • Písemné pokyny

Zřízení spojení Mirror Screen Chcete-li zobrazit e-ROUTES na dotykové obrazovce vašeho vozidla, musíte připojit svůj chytrý telefon přes Mirror Screen (Android Auto nebo CarPlay). Můžete nejprve naplánovat svou cestu na svém chytrém telefonu a potom zřídit zrcadlení, nebo můžete nejprve zřídit zrcadlení a poté naplánovat cestu na dotykové obrazovce svého vozidla. Pro obě možnosti, jakmile je zřízení Android Auto/CarPlay navázáno, musíte vybrat e-ROUTES na dotykové obrazovce. e-ROUTES se otevře a budete k němu mít přístup prostřednictvím dotykové obrazovky. 

Mám problémy s e-ROUTES. Co mohu dělat?

Pokud máte problémy s aplikací, ujistěte se, že:
  • Máte předplatné smlouvy, která zahrnuje e-ROUTES
  • Váš chytrý telefon je kompatibilní s e-ROUTES (viz bod 3)
  • Dokončili jste asociační proceduru ve své aplikaci MyCitroën (viz bod 5)
  • Vaše vozidlo je v oblasti s dobrým pokrytím 3G/4G
  • Soukromý režim vašeho vozidla je deaktivován
  • Vaše aplikace e-ROUTES je aktuální
  • Necháte aplikaci dostatek času na načtení nových dat (může trvat až 1 minutu, než se data aktualizují, například poslední úroveň baterie).
  • Správně jste nastavili zrcadlení

Pokud splňujete tyto požadavky a stále máte problémy, kontaktujte zákaznickou podporu.

Chci odhlásit e-ROUTES. Jak to mohu udělat?

Chcete-li se dozvědět o zrušení a ukončení smluv na připojené služby, podívejte se na tuto FAQ.