Předpisy se vyvíjejí. Nový celosvětový postup pro homologaci vozů (WLTP) umožňuje zjistit hodnoty spotřeby paliva a emisí znečišťujících látek, které se mnohem víc blíží hodnotám ve skutečném provozu. Tato metoda postupně nahradí NEDC.
Společnost Citroën je díky spolehlivým technologickým postupům, které byly uplatněny již předtím, než vstoupí nové předpisy v platnost, na tento nový schvalovací protokol, který bude povinný pro všechna osobní vozidla od září 2018, dobře připravena.
Od září 2018 budou výrobci povinni kromě protokolu WLTP měřit emise v podmínkách reálného provozu, a to u všech vozů prodávaných v Evropské unii, ve Švýcarsku, Turecku, Norsku, Lichtenštejnsku, Izraeli a v Irsku.
Citroën provádí tyto testy pomocí přenosného zařízení pro měření emisí PEMS (Portable Emissions Measurement System).
Postup WLTP nahrazuje postup NEDC oficiálně v září 2018 v případě osobních vozů a v září 2019 v případě lehkých užitkových vozů.
|
Q1 |
2017 Q2 |
Q3 |
Q1 |
2018 Q2 |
Q3 |
Q1 |
2019 Q2 |
Q3 |
Q1 |
2020 Q2 |
Q3 |
... |
2023 |
|
||
AFFICHAGE |
NEDC | NEDC korelované |
WLTP |
||||||||||||||
HOMOLOGACE |
NEDC |
Září 2017: Nové modely homologovány podle cyklu WLTP |
WLTP |
Leden 2020: průměrné emise CO2 95 g/km pod pokutou pro výrobce za překročení |
|||||||||||||
|
HOMOLOGACE |
|
RDE |
RDE |
|||||||||||||
NORMY | EURO 6.1 | EURO 6.2 | EURO 6.3 | ||||||||||||||
GLOSÁŘ
Bureau Veritas je světovým lídrem v oblasti kontrol shody a certifikace.Skupina PSA provedla ve spolupráci se dvěma předními nevládními organizacemi zabývajícími se životním prostředím a udržitelnou mobilitou a certifikačním orgánem jedinečné měření. Ta probíhal v rámci spolehlivého a opakovatelného protokolu, který potvrdily nevládní organizace T&E a FNE. Jejich správnost ověřila a certifikovala společnost Bureau Veritas. Jde o vědecký postup zaručující spolehlivé údaje.
Evropské emisní normy, známé jako normy Euro jsou předpisy Evropské unie, které stanovují maximální limity emisí znečišťujících látek, které platí pro silniční vozidla pro kolejová vozidla Jde o soubor stále přísnějších norem určených pro nová vozidla.V současnosti je platná norma Euro 6. Stanovuje maximální hodnoty emisí pevných částic a oxidů dusíku, které jsou nižší než u předchozí normy Euro 5. V září 2018 vstupuje norma Euro 6 do nové etapy, kterou je norma Euro 6.2 (Euro6.d-TEMP). Stanovuje ještě přísnější limity než předchozí norma, pokud jde o emise pevných částic u vozidel vybavených benzinovými motory.
Filtr částic, používaný u motorů HDi, umožňuje snížit obsah částic znečišťujících látek přítomných ve výfukových plynech, aby dosáhl úrovně emisí blížící se nule.Princip FAP spočívá v tom, že porézní povrch z karbidu křemíku zachycuje během průchodu výfukových plynů částice znečišťujících látek a pravidelně je spaluje a odstraňuje. Systém regenerace filtrů je řízen řídicí jednotkou, která provádí také vlastní diagnostiku.
Tento postup, který je v platnosti již téměř 20 let, se používá zejména pro měření spotřeby a emisí automobilů. Byl vytvořen tak, aby reprodukovatelným způsobem imitoval podmínky na evropských silnicích. Vzhledem k tomu, že již neprezentuje současný způsob využití automobilů, nahradí ho od září 2018 postupně metoda WLTP.
Jedná se o nový postup měření emisí znečišťujících látek, jako jsou oxidy dusíku (NOx) a pevné částice.Jak naznačuje jejich název, měří se RDE na otevřené silnici za reálných podmínek provozu, nikoliv v laboratoři. Tato měření se provádějí pomocí inteligentního zařízení nazývaného PEMS (Portable Emissions Measurement System – Přenosné zařízení pro měření emisí, připojeného během testu k zadní části vozu.
Pro další snížení emisí vozidla se do výfukového systému vozidel s dieselovým motorem přidává roztok močoviny, nazývaný AdBlue®. Selektivní katalytická redukce s AdBlue® snižuje oxidy dusíku až o 90 %, z výfuku pak odchází převážně vodní pára, dusík a CO2.
T&E je ekologická organizace působící na evropské úrovni, která se specializuje na politiku udržitelné dopravy.
Jedná se o nový testovací postup poskytující realističtější analýzu spotřeby paliva a emisí CO2 vozu. Od září 2018 musí mít všechna nově registrovaná vozidla certifikaci WLTP. Vstup v platnost protokolu WLTP znamená, že spotřeba paliva a emise CO2 uváděná v popisu vozidla přesněji odrážejí hodnoty emisí v reálných podmínkách provozu.Postup WLTP zohledňuje individuální příplatkovou výbavu vozu a poskytuje tak realističtější hodnoty založené na přesné konfiguraci vozu.