Citroën vyvíjí širokou škálu technologických řešení určených ke snižování spotřeby pohonných hmot a znečišťujících emisí.
Citroën nabízí motory, které mohou fungovat na bio pohonné hmoty:
Bionafta a bioetanol se podílejí na boji proti klimatickým změnám tím, že snižují emise CO2 (hlavní složka skleníkových plynů) automobilů.
Díky absenci olova a nízkému obsahu síry ve svých sloučeninách omezují bio pohonné hmoty množství znečišťujících emisí.
Jejich smícháním s konvenčními pohonnými hmotami dosáhneme lepšího spalování díky vyššímu obsahu kyslíku.
Tím se tedy sníží emise částic oxidu uhelnatého a dalších polutantů.
Bionafta je směs nafty a rostlinného oleje z řepky, slunečnice nebo soji.
Tento olej se chemicky zpracovává, a poté se směšuje s naftou.
Evropská legislativa povoluje přísadu tohoto oleje do 5% objemu nafty.
Používání bionafty B30 umožňuje snižovat emise CO2 o 18% a emise částic o 22%.
Bioetanol je směs benzínu a etanolu, tedy lihu vyrobeného kvašením cukru (z cukrové řepy nebo třtiny) nebo obilného škrobu (pšeničného, kukuřičného...).
Citroën vyvíjí benzínové motory schopné používat pohonnou hmotu s příměsí až do 10 % etanolu (pohonná hmota E10).
Používání pohonné hmoty E10 snižuje emise CO2 celkově o cca 6%.
Citroën nabízí na některých trzích (Brazílie, Švédsko…) také auta vybavená technologií FlexFuel, která jsou schopna provozu na směs benzínu a etanolu ve variabilním poměru :
Automobilka si je vědoma nutnosti zachování poměru mezi zemědělstvím produkujícím potraviny a energetickým zemědělstvím, a při úvahách o širším používání bio pohonných hmot nezapomíná na sociální aspekt a pozitivní ekologické dopady.
Těch lze dosáhnout zhodnocováním biomasy ( směs rostlinných zbytků, rostlin neurčených k produkci potravin a organických odpadů) nebo využíváním mikrosinic.
Citroën si klade za cíl zajistit kompatibilitu motorů svých vozů s těmito pohonnými hmotami, jakmile přejdou do fáze průmyslové produkce v období let 2020-2030.