Citroën Métropolis je hybridní koncepční vůz celý navržený mezinárodní skupinou designérů v Šanghaji. Opravdové umělecké dílo.
Metropolis spojuje hladké plochy, napnuté linie, ale i odvážné křivky s charakteristickými prvky, jako je přední blatník, který energicky podtrhuje mocnou a aerodynamickou siluetu.
Jeho neobvyklá a energická silueta se halí do splývajícího a subtilního hávu, jehož intenzita se mění podle světelných poměrů a dává zahlédnout velkorysé tvary a propracované detaily.
Vnitřní design Metropolisu se inspiruje vějířem a tradičními strunnými nástroji, znaky kultivovaného člověka a tradičního čínského vzdělance s vytříbeným vkusem.
Celek pohostinného interiéru sestává z vrstev ležících jedna na druhé a vytvářejících přívětivý prostor, jehož základní hodnotou je výraz.
Samotný elektrický pohon se používá při startování, při nízké rychlosti a zpomalování; zajišťuje ho elektrický motor o výkonu od 55 ch (40 kW) v plynulém provozu po 95 ch (70 kW) ve špičce.
Samotný tepelný motor je využíván při stabilní rychlosti na silnici nebo dálnici, když benzínový motor V6 2,0l (272 ch) dosahuje optimálního výkonu.
Oba motory mohou být ovšem využívány i současně, například při zrychlování k zajištění větší síly: až 460 ch v režimu pohonu na čtyři kola, pokud to vyžaduje stabilita na silnici.
Metropolis spojuje radost z jízdy a úctu k životnímu prostředí s velmi výrazným snižováním emisí CO2. Jeho emise CO2 jsou totiž snižovány na pětinu, zejména díky: